Gjest Slettet-wFUGfCRd Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Lurte på om det var mulig å søke på tidlig opptak på grunnlag av at man må flytte? Hørt om noen som har gjort det, men vil forsikre meg om at det går ann..? Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Uten å være sikker synes jeg det høres merkelig ut hvis det er slik. De aller, aller fleste må jo flytte ifm studiestart. EDIT: Se her for info om tidlig opptak. Endret 22. februar 2010 av -=Martin=- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Uten å være sikker synes jeg det høres merkelig ut hvis det er slik. De aller, aller fleste må jo flytte ifm studiestart. EDIT: Se her for info om tidlig opptak. Takker for svar Ja, syns det var litt rart ja, men er lov å håpe Hehe.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Tror ikke det. Mulig du kan det hvis du har barn eller familie som gjør det vanskelig (tror du må være gift for at det skal hjelpe med familie uten barn), eller jobb som du må si opp. Men det skader jo ikke å forsøke. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Du kan søke om tidlig opptak bare hvis du oppfyller minst ett av følgende: * er i jobb og har oppsigelsestid eller må søke permisjon * er selvstendig næringsdrivende og skal avvikle virksomheten i forbindelse med studier * må flytte med familie pga. jobb, barnehageplass eller skolebytte * har behov for særskilt tilrettelegging på studiestedet (gjelder ikke dysleksi) * må søke oppholdstillatelse for å studere (gjelder søkere med midlertidig oppholdstillatelse eller søkere som ikke har oppholdstillatelse i Norge. Gjelder ikke søkere fra EU-land Kilde: http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/frister_og_prosedyrer/1_mars/tidlig_opptak/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå