Crewer Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei, Har en D-link DI-524 som er tilkoblet ett modem fra Get. Sliter med _utrolig_ tregt trådløst nett. Kablet har den farten som jeg betaler for. Hvis jeg søker etter trådløse nettverk i området, finner jeg ikke mindre enn 31(!) andre nett. (blokkleilighet i Oslo..) Antar det kanskje spiller inn/forstyrrer? Spm 1) Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal fungere bedre? For å få opp hastigheten? 2) Hvis nei, hva er alternativene? Ønsker absolutt å benytte trådløst internett. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 finner jeg ikke mindre enn 31(!) andre nett. (blokkleilighet i Oslo..) Der har du problemet. Siden det bare er 13 kanaler vil det være minst 2 stk som bruker den samme, som da fører til stort pakketap og tregt nett. En løsningen kan være å kjøpe en ny router som bruker 5GHz-bandet (802.11n), men da må nettverkortet i PCen også støtte 5GHz. En annen ting du kan prøve er reningsbestemt(e) antenne(r ) Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Ok. Takk for svar. Hvor mange kanaler finnes det på 5Ghz? Og har du noe anbefaling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå