Oslo4 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nikkor - S.C Autofokus 1:1,4, f = 50 mm Kan jeg bruke dette på D90? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Nikkor-S.C betyr så vidt meg bekjent at det er for målsøkeren Nikon S (glem det, der surra jeg), men hvis det er noe med autofokus, må det da gå. AF finnes bare til moderne objektiver med F-fatning. EDIT: men er du sikker på at det er autofokus? Det kan være at det bare heter "auto," i så fall er det bare snakk om at det er automatisk nedblending (ja, det var nytt en gang det også). I så fall er det nok snakk om et Pre-AI-obektiv, som ikke passer på F-kameraer med fokusmotor uten å modifiseres. Endret 22. februar 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Oslo4 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 ehhhh.... ok.... Takk for svar Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Dette er helt sikkert en gammel pre-AI sak ja. S står for "Septem", latin for syv. Objektivet har syv linseelementer. C betyr at det har coating. Jippi. Om den har C-betegnelse, så er den gammel. Jeg tror C-betegnelsen ble droppet i 1962. Mao. er dette produsert før autofokus var så mye som påtenkt. Endret 22. februar 2010 av Anew Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) er det denne så er det en sak fra tidlig 70-tall, og jeg tviler på at du kan bruke den på D90. Det er en tapp på kameraet som kan gå sund om du prøver (og den ikke passer) Den kan imidlertid brukes på D40 og noen andre, men jeg er usikker på hvilke. Men dette er et objektiv med manuell fokus og blender. Endret 22. februar 2010 av arela Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 en annen link til gamle Nikon 50mm http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/50mmnikkor/index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå