kj_ Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Kom over en setning som jeg trenger litt hjelp til.. Skal skrive "Vi kan nesten si at det er vårt andre fingeravtrykk". "Me kan nesten seie at det er ..." heter det "vårt andre fingeravtrykk" eller "våre andre fingeravtrykk"? Nynorsk er nok ikke min sterkeste side! Takk Endret 22. februar 2010 av kimj_ Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Vi kan nesten seie at det er vårt andre fingeravtrykk. Me??? Sånn ville eg ha sagt det, men det kan hende at det er noko grammatikk i det. Våre andre fingeravtrykk var litt rart. Men det kan jo hende at du har rett:) Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 tja.. skal vurdere det du sier.. Vet ikke helt hvorfor jeg plutselig sitter med to alternativer Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hvis du sikter til at det ditt fingeravtrykk nummer to, ja da skal det være "vårt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå