Gå til innhold

Katt på døra, hjemløs?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her om dagen satt det en liten, hvit, forfrossen katt på trappa når jeg dro på jobb om morgenen. Et par dager senere fant jeg ut at en av de andre som bor her (hybelkompleks) hadde tatt med seg katten inn siden det var så kaldt, og gitt den mat. Problemet da er naturlig nok at katten sitter utenfor ytterdøra og skriker (høylytt vel å merke...) og vil inn, og smetter inn med en gang døra åpnes med mindre man er oppmerksom. Hva kan jeg gjøre?

 

Mulig denne er hjemløs, og dermed vil det bli et problem når huset tømmes for studenter til våren, og katten tror den bor her..

Endret av fredum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hagle er tingen. Vi hadde også en hjemmløs katt hos oss for noen år siden, den plaget katten vi hadde på den tiden. (hukatt), den var utafor hos oss i 4-5 mnd. Og plutslig en dag var den borte :new_woot:

 

Senere fant jeg ut at det var pappa som hadde gått drit lei, og da var hagle tingen :whistle:

 

for en jævla idiotisk ting og gjøre!hva faen visste vel han om den var hjemløs?!kanskje den hadde gått seg bort, det er faktisk noen katter som forsvinner og blir funnet igjen leeenge etterpå.jeg håper for guds skyld at han la ut annonser og lagde plakater, og tok den med til veterinær for å se om den var chippa, før han tok livet av den stakkars katta!!og at han tok kontakt med dyrebeskyttelsen.

 

men ot:

 

Du kan legge ut annonse på nettkatten.no , dyrebar.no , ta kontakt med dyrebeskyttelsen, ta den med til veterinær og se om den er merket, lage plakater osv.

Endret av jogurten
Lenke til kommentar

Katta ble selvfølgelig gående rundt huset ditt grunnet at den fikk mat der. Uavhengig om den har et annet hjem så kan den derfor henge rundt "sitt andre hjem", der den sist fikk mat. Det er derfor ikke å anbefale å gi ukjente katter mat, om ikke den virkelig ser undernært og pjuskete ut.

Lenke til kommentar

for en jævla idiotisk ting og gjøre!hva faen visste vel han om den var hjemløs?!kanskje den hadde gått seg bort, det er faktisk noen katter som forsvinner og blir funnet igjen leeenge etterpå.jeg håper for guds skyld at han la ut annonser og lagde plakater, og tok den med til veterinær for å se om den var chippa, før han tok livet av den stakkars katta!!og at han tok kontakt med dyrebeskyttelsen.

 

Enig i at det var altfor drøyt og hjerterått å ta livet av katta, men ikke forvent at andre har tid til å lage annonser og henge opp plakater for en katt man faktisk ikke har noe ansvar for. Det er selvfølgelig en veldig god handling om man tar seg tid til det.

 

Det de kunne gjort for å holde katta borte er å sprute vann etter den. Ta hadde den til slutt hold seg vekk. Som du er inne på, og jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så betyr ikke en katte på døra nødvendigvis at den er hjemløs. Om katten ser frisk ut så er den garantert ikke hjemløs.

Lenke til kommentar

Hagle er tingen. Vi hadde også en hjemmløs katt hos oss for noen år siden, den plaget katten vi hadde på den tiden. (hukatt), den var utafor hos oss i 4-5 mnd. Og plutslig en dag var den borte :new_woot:

 

Senere fant jeg ut at det var pappa som hadde gått drit lei, og da var hagle tingen :whistle:

 

for en jævla idiotisk ting og gjøre!hva faen visste vel han om den var hjemløs?!kanskje den hadde gått seg bort, det er faktisk noen katter som forsvinner og blir funnet igjen leeenge etterpå.jeg håper for guds skyld at han la ut annonser og lagde plakater, og tok den med til veterinær for å se om den var chippa, før han tok livet av den stakkars katta!!og at han tok kontakt med dyrebeskyttelsen.

 

men ot:

 

Du kan legge ut annonse på nettkatten.no , dyrebar.no , ta kontakt med dyrebeskyttelsen, ta den med til veterinær og se om den er merket, lage plakater osv.

Idiotisk? Den jævla hankatten fløy rundt og bokstavlig talt jagde hukatten vår bort ifra vårt eget hus. Og hver gang vi åpna døra, så spurtet den inn og kastet seg over maten hennes. Chippet? haha, bor faktisk ikke midt i en storby, der folk faktisk finner på og merke kattene sine :whistle: Blir litt provosert når det virker som om du tror du vet hvordan sitiuasjonen var, og hva vi skulle gjøre.

 

Om en annen (diger, ja den var diger!) katt hadde grisebanka hukatten din hver bidige kveld, markert på alt som er av dører og vegger, tigga om mat osv, så hadde du nok gått drit lei du også. Kunne ikke ha noen dører oppe om sommeren en gang, for da fløy den rett inn.

 

Jeg og lillebroren min, som var små på den tiden der, kaldte den for Mjaueren, nettop fordi den mjaua utafor døra vår døgnet rundt.

 

Pluss at på feltet der pappa bor, så kjenner vi alle. Og vi vet hvem som eier hvilke dyr. Og den katten var en helt random, som ingen viste hvem var.

 

Så vær så snill og spar meg for slike patetiske moral prekner.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hagle er tingen. Vi hadde også en hjemmløs katt hos oss for noen år siden, den plaget katten vi hadde på den tiden. (hukatt), den var utafor hos oss i 4-5 mnd. Og plutslig en dag var den borte :new_woot:

 

Senere fant jeg ut at det var pappa som hadde gått drit lei, og da var hagle tingen :whistle:

 

for en jævla idiotisk ting og gjøre!hva faen visste vel han om den var hjemløs?!kanskje den hadde gått seg bort, det er faktisk noen katter som forsvinner og blir funnet igjen leeenge etterpå.jeg håper for guds skyld at han la ut annonser og lagde plakater, og tok den med til veterinær for å se om den var chippa, før han tok livet av den stakkars katta!!og at han tok kontakt med dyrebeskyttelsen.

 

men ot:

 

Du kan legge ut annonse på nettkatten.no , dyrebar.no , ta kontakt med dyrebeskyttelsen, ta den med til veterinær og se om den er merket, lage plakater osv.

Idiotisk? Den jævla hankatten fløy rundt og bokstavlig talt jagde hukatten vår bort ifra vårt eget hus. Og hver gang vi åpna døra, så spurtet den inn og kastet seg over maten hennes. Chippet? haha, bor faktisk ikke midt i en storby, der folk faktisk finner på og merke kattene sine :whistle: Blir litt provosert når det virker som om du tror du vet hvordan sitiuasjonen var, og hva vi skulle gjøre.

 

Om en annen (diger, ja den var diger!) katt hadde grisebanka hukatten din hver bidige kveld, markert på alt som er av dører og vegger, tigga om mat osv, så hadde du nok gått drit lei du også. Kunne ikke ha noen dører oppe om sommeren en gang, for da fløy den rett inn.

 

Jeg og lillebroren min, som var små på den tiden der, kaldte den for Mjaueren, nettop fordi den mjaua utafor døra vår døgnet rundt.

 

Pluss at på feltet der pappa bor, så kjenner vi alle. Og vi vet hvem som eier hvilke dyr. Og den katten var en helt random, som ingen viste hvem var.

 

Så vær så snill og spar meg for slike patetiske moral prekner.

 

dere hadde ikke trengt å la det gå flere måneder?dere kunne tatt den med til vetten og sjekka etter en uke og sjekke om den var chippa.og du kan fortsatt ikke påstå at det ikke hadde eier når dere ikke hadde sjekka!er mange katter og da spesielt ukastrerte hannkatter som kan gå jævla langt unna hjemmet.det var en alt for lettvint måte og løse problemet på!

Lenke til kommentar

Tilbake til topic: katten satt utenfor dyrebutikken rett borti veien her, var innom og spurte, da fikk vi vite at de som eide katten bodde rett ved, men er av typen som får seg hunder, katter, unger, fisk, fugler og gudene vet hva, og klarer ikke å ta vare på noen ting. Har litt lyst til å ringe dyrebeskyttelsen, men jeg har ingen håndfaste bevis på dette.. Det eneste er at katten sitter utendørs i 30 minusgrader...

 

Med tanke på at jeg bare bor her midlertidig, er det kanskje best å ikke blande seg for mye inn.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...