Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ta lett mc lappen (Klasse A1) på et par måneder. Mulig?

khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er per dags dato student, men ønsker så veldig gjerne både på vegne av meg selv og kjæresten å ta sertifikatet for lett mc. Friheten til å kjøre hvor du vil på to hjul, uavhengig av hvor lang distanse det er snakk, mener nå jeg må være den deiligste følelsen :)

Per dags dato har jeg førerkort for både moped og bil. Jeg har "sommerferie" i ca. 3 måneder. Vil det være mulig for meg å ta sertifikatet ila denne perioden? Jeg har kjørt bil i et par år nå, så har en del erfaring både når det gjelder kjøring i trafikken, samtidig som at trafikkreglene sitter relativt godt.

Spørsmål:

-Har forstått det slik at jeg slipper å ta trafikalt grunnkurs på bakgrunn av at jeg allerede har sertifikatet for klasse B. Stemmer dette?

-Slipper jeg å ta teoriprøven for lett mc, da den jeg tok for klasse B gjelder tilsvarende?

-Bor på østlandet, og har skjønt det slik at det gjerne er billigere å ta sertifikatet ved en trafikkskole som ligger litt utenfor byområdene. Hvor kan det i så fall være aktuelt å ta den? Noen som har noen anbefalinger?

-Hvor mye må jeg regne med å bruke på dette sertifikatet mtp at jeg ikke har kjørt lett mc tidligere? Har for øvrig kjørt tung mc ved et par anledninger (på lukkede områder), og dette behersket jeg fint.

Setter pris på alt av innspill fra folk her på forumet med erfaringer rundt dette!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du kan kjøre sykkel fra før, så er det mulig, men vis du ikke har noe erfaring med motorsykkel/moped what so fucking ever, då må du sikkert regne med og bruke alle 3 mndene med sommerferie.... hvis du ikke tar teorien med en gang då... Du må ta teori på A1 selvom du har teorien på bil, fordi teorien på motorsykkel e det veldig mye teknisk om motorsykkel i...