DJViking Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har en liten sqlfil med noen create table felt og noen insert into. Jeg skulle gjerne hatt denne lest inn i databasen i sin helhet og utført de spørringene som står i den. Problemet mitt er det at hvordan jeg skal få lest inn hele filen istedet for det jeg gjør nå som er å lese inn linje etter linje og finne ut hvilket spørring det er så jeg kan kalle riktig metode for oppretting i databasen. Normale spørringer som select sendes over med executeQuery, mens create table utføres med executeUpdate. SQL har en funksjon som heter LOAD DATA INFILE, men tror ikke den virker hvis du ikke sitter som localhost eller.no ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 hvis filen har .sql extention og du har tilgang på en web-server så kan du jo kjøre hele filen med kommandoen @ Mener at du kan gjøre det med en executeUpdate Ikke ta hverken det første eller siste for god fisk(skal konte db til høsten ). Vet at det går med @, men husker ikke om det er korrekt syntaks edit: hvis databasen ligger på samme maskin som sql-fila så trenger du seff ikke noen web-server. Da er det bare å angi korrekt sti til fila... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvor utfører du kommandoene dine nå? Hvis du bruker SQLPlus fra Oracle skal det være nok å skrive @sti_til_filfilnavn.sql Stien kan f.eks. være d:sqlfiles Det forutsetter selvsagt at du har tilgang til en SQL server og er logget inn. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 *NIX: $ mysql < fil.sql Windows: > mysql -e "fil.sql" Det tok ca 80 sek å finne det i manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå