Gjest Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Nå har jeg gjort masse research på 19 tommere. Kriteriene er at det skal være en 19", billedrøret skal være flatt, og prisen god. Selvfølgelig skulle jeg aller helst hatt en Eizo eller Sony, but'a... hey... i'm not loaded with cash! :/ Så det virker som jeg går for ViewSonic hvertfall. Dem lager visst generelt veldig bra skjermer som kommer godt ut i reviews. Dog designet på de er noe kjedelig. Sjekk den ut her hvis du gidder -> http://www.viewsonic.co.uk/products/produc...=1&Product=G90f Ellers skal det gå an å få den i svart, hvertfall i USA. Det hadde jo vært litt kult. Sjekket ut NEC MultiSync 95F som ser tøff ut (http://www.nec.se/products/monitor/MS95F.jpg), i tillegg til at det er NEC. NEC var hvertfall et godt merke for noen år tilbake. Men dessverre var det en del flaws i bildetkvaliteten iflg. flere reviews. Vurderte også Samsung 957DF, men bildekvaliteten her var visst heller ikke helt bra. En Hitachiskjerm var noe jeg i utg.pkt. ville ha, men modellene jeg vurderte hadde visst heller ikke særlig bra bildekvalitet. Men så blir jeg litt skeptisk da når visstnok enkelte ViewSonic-skjermer er bygdt rundt Hitachi billedrør. Ser det skrytes litt av Samsung SyncMaster 950p, men denne er jo dessverre ikke flat.. og produseres vel ikke lengre heller. Vil gjerne høre flere tanker ang. temaet.. gjerne fra folk som sitter med 19" VS skjermer. Kom med innspill!!! [ Denne Melding var redigert av: aidon på 2002-01-28 17:43 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Sitter på en Viewsonic p95f, og er meget fornøyd med denne! skarp bilde og flatt bilderør! Jeg synes hvertfall at ViewSonic er et godt kjøp! De har jo kjøpt opp produksjonen til Nokia's skjermer som også skal være av de beste. (noen som kan bekrefte dette?) Kjenner nemlig en med en Nokia skjerm som minner ganske mye om den jeg selv har! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det stemmer visst at dem har kjøpt opp Nokia ja. Leste det på en nederlandsk side i et review av G90f'en. Den du har er modellen over som klarer 107 Hz i 1280x1024. Det er sikkert fint, men den koster over 1000 kr mer da! :sad: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det er jo meget bra spesifikasjoner på min ja, 107 HZ i 1200x1024. Det er litt dumt at dette ikke er noe valg i Windows XP. Kan bare velge enten 100 eller 120.... Men 100 er jo også ikke dårlig! :smile: Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 100 Hz er absolutt ikke å forakte! :smile: However.. enkelte skjermkort drivere tillater bedre spesifisering av oppfriskning. Du kjører kanskje de som følger med XP? Tror kanskje SciTech Display Doctor gjør at du kan kjøre 107 Hz også.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jupp, Nokia er kjøpt opp av ViewSonic. For de som har interesse av det -> http://www.viewsonic.co.uk/company/press.c....cfm?tab=2&nr=3 Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-28 18:10, aidon skrev:100 Hz er absolutt ikke å forakte! :smile: However.. enkelte skjermkort drivere tillater bedre spesifisering av oppfriskning. Du kjører kanskje de som følger med XP? Tror kanskje SciTech Display Doctor gjør at du kan kjøre 107 Hz også.. Takk for tipset. Skal prøve dette! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Sånn ja! Da ble det en ViewSonic G90f dah.. en fin 19" skjerm med flatt billedrør!!! Bestilte den i dag tidlig. Ahh.. skal bli deilig ja! Tenker øynene mine setter pris på det oxo etter altfor mye tid foran en radioaktiv 14"! [ Denne Melding var redigert av: aidon på 2002-01-29 09:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå