Gå til innhold

Nybygd AMD restarter av seg selv ...

Anbefalte innlegg

Har bygd sammen følgende ...

AMD XP 2400+

MSI KTV4-L (VIA kt400)

2 stk 256 MB PC2700 GEIL RAM

All In Wonder 9700 pro

120 gb Western digital 8mb cache (eller var det ibm varianten ? Husker ikke)

Når jeg prøvde å installere winxp i går, så rebootet plustelig maskinen helt spanisk, eller så slo den seg av. Husker ikke helt. Men uansett så har jeg ikke rukket å teste minnet eller noe slikt. Og husker ei BIOS verisjonen .. ..

Noen som har vært borte i samme problemet ? ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, har vert borti noe liknende, kan ikke huske at den skrudde seg av men den restartet seg hele tiden.

Minne var første som fallt meg inn å det hadde riktig nok mange feil, men det viste seg at det var HK som stod for problemet.

Prøv med et annet HK...

Lenke til kommentar
Jupp, har vert borti noe liknende, kan ikke huske at den skrudde seg av men den restartet seg hele tiden.

Minne var første som fallt meg inn å det hadde riktig nok mange feil, men det viste seg at det var HK som stod for problemet.

Prøv med et annet HK...

Minnet hadde masse feil, men det var hovedkortet som hadde en teknisk feil med minnestyringen eller noe ?

Feilet all minne som var på hovedkortet ?

Lenke til kommentar

hadde noe lignende for jeg og, men det var i setupen da.

det var 2 feiler pga oc.

1. RAM, hadde for lave setinger (min skyld)

2. for lite volt på cpu (også min skyld)

som sagt dette var pga oc, så du har kanskje ikke samme problemet.

Lenke til kommentar
hadde noe lignende for jeg og, men det var i setupen da.

det var 2 feiler pga oc.

1. RAM, hadde for lave setinger (min skyld)

2. for lite volt på cpu (også min skyld)

som sagt dette var pga oc, så du har kanskje ikke samme problemet.

Minnet har blitt automatisk satt til ddr-333 i følge bios oppstarten, og volt står på auto. Vi måtte selv sette opp farten på CPU ... latterlig ... men stilte ikke på noe annet enn FSB til 133 og alt annet av instillinger er på default.

Lenke til kommentar

Det tror jeg .... skulle ikke ha noe bestydning eller trodde jeg. Sto lenge prioritert på PCI på pcen min uten problemer iallefall ....

(den jeg bygger nå er for en kamerat) ...

Andre tips jeg kan få med meg ? :) ...

Forresten .. jeg vet at spread spectrum står på 0,25% ... det er vel ikke noe særlig bra ? Den skal vel helst være slått av ikke sant ? ..

Lenke til kommentar

Den har køddet i hele helga nå, vi har hatt et lan .. og den slår seg av under spilling, og spesielt når vi spilte over nettverk med hverandre. Det merkelige er at maskinen slår seg av ! Den rebooter ikke, bare slår seg av ...

Jeg tok å slo av automatic reboot i XP, men ingen blåskjerm kom, bare slo seg av. ....

Har prøvd diverse BIOS instillinger uten hell.

Eieren av maskinen mente at PSU var for varm ?! Kan det stemme ? Blir den ganske varm ? Han snakket om at den ikke var til å holde handa på engang ...

Dette har vi prøvd:

-Sette skjermkort strømmen på egen ledning, (deler ikke med IDE ting).

-Slått av spread spectrum

-Slått av alt intergert opplegg i BIOS (lydkort osv .. )

-Diverse BIOS instillinger jeg ikke husker (Jeg har peiling nok til å forstå hva alt her, så har ikke gjort noe jeg ikke skulle hatt gjort)

-Installert nyeste drivere til VIA chipset, installerte cden som fulgte med til ATI ... var noe "Unknown device" som ikke ville la seg samarbeide uten denne cden installert.

Dette har vi ikke prøvd:

-Nyeste bios (Tviler egentlig på om dette vil ha noe hensikt, men verdt et forsøk)

-Format c: osv ... (Vi hadde dette på gang, men windows slo seg av under installasjon!)

-Memtest86 (herregud ... hvorfor har vi ikke gjort dette enda ?) :roll:

-Sende pc til PSDATA ... (siste utvei etter telefonsamtale evt ... )

Hva annet kan vi prøve da ? ..... :shrug:

Lenke til kommentar

Hadde en god del trøbbel med MSI hk i fjor sommer. 2 av mine kamerater kjøpte av en eller annen grunn(billig?) MSI 745 Ultra hk, og begge fikk store problemer.

Skjedde det samme som blir beskrevet her. Systemet ustabilt, får ikke kjørt ferdig installasjonen av WinXP, men fikk blåskjerm, eller systemet rebootet.

Begge disse to måtte få nye hk fra Komplett(den ene var smart nok til å kreve et Abit hk). Etter dette, har MSI vært bannlyst hos meg...

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er jo å finne feilen.

Seff burde du kjøre memtest. Seff burde du prøve med komponenter fra nadre pc-er.

Det vil ikke skade å flashe biosen. Hvis PSU blir så varm at den ikke kan tas på (chassiset) er

det noe galt med den.

Lenke til kommentar

Kan også være noe galt med nettverkskortet ....

Sjekkliste:

Pelle ut nettverkskort

Sjekke at PSU vifte går ....

Flashe BIOS

Omplassere ram ?

Sitter å funderer her over hvorfor den slår seg av under windows installasjon ?! Det er jo veldig merkelig da ... tyder jo mere eller mindre på at det er en teknisk feil på HK eller noe da ass ... eller minnet da ... Hvis ikke jeg får det til å funke med noe av dette, åker hele skiten tilbake til ps data ass ...

Lenke til kommentar

Har vært borti tilsvarende, og jeg fikk da et tips om at det kunne være en form for jordingsfeil(?). Etter å ha fjernet "bakplata" (den lille plata med farge og bilder som forklarer hva som skal kobles til hvor), ble problemene borte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...