Broseen Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Reinstallerte Vista. Resultatet er at Utorrent feiler på "speedtest" og all annen nedlastning går så tregt at jeg nesten ikke får lastet ned småprogrammer som ACE codec pack ol Når jeg lester ned med Firefox så starter hastigheten bra, men så stuper den ned mot 0. Speedeometeret til IT avisen gir meg den hastigheten jeg skal ha. Har deaktivert windows firewall og avinstallert spybot og adaware. Eneste jeg har gjort forskjellig siden sist gang er å bruke Ninite (http://ninite.com/) for å installere div prigrammer. Har også fått opp en melding om at Java har et problem med denne windowsutgaven dersom det skulle ha noe å si. Hjelp.... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tja du kan jo avinnstallere/reinnstallere TCP/IP og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Amatør her... Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Åpne kontrollpanel->Nettverkstilkoblinger, deaktiver den nettverkstilkoblingen du bruker, høyreklikk og velg Egenskaper. Der kan du avinst/reinstallere blant annet TCP/IP. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Uninstall skyggelegges, så får ikke valgt det på tcp/ip v4 og tcp/ip v6... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ja har du visst helt rett i, da kan du prøve å avinstallere hele nettverksinterfacet via enhetsbehandling i kontrollpanel, restarte maskinen og da skal den resinnstallere seg seg selv hvis det er et standard nic. Hvis ikke så bare legger du inn driveren manuelt. Eller du kan prøve en kommando i et adminstrator command vindu: netsh int ip reset resetlog.txt Antar det enkleste er den første metoden. Det kan jo muligens også være dns tabellene dine som er råtne, i så tilfelle kan du resette dem med ipconfig /flushdns i et command vindu. Det kan kanskje være verdt å prøve dette før du reinnstallerer nettverkskortet(nic'et). Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Det funka bra. Takk! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det funka bra. Takk! Så bra, da kan vi sova godt til natta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå