Gå til innhold

Treg nedlastning i Vista

Anbefalte innlegg

Reinstallerte Vista. Resultatet er at Utorrent feiler på "speedtest" og all annen nedlastning går så tregt at jeg nesten ikke får lastet ned småprogrammer som ACE codec pack ol :dontgetit:

Når jeg lester ned med Firefox så starter hastigheten bra, men så stuper den ned mot 0. Speedeometeret til IT avisen gir meg den hastigheten jeg skal ha. Har deaktivert windows firewall og avinstallert spybot og adaware.

Eneste jeg har gjort forskjellig siden sist gang er å bruke Ninite (http://ninite.com/) for å installere div prigrammer. Har også fått opp en melding om at Java har et problem med denne windowsutgaven dersom det skulle ha noe å si.

Hjelp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har du visst helt rett i, da kan du prøve å avinstallere hele nettverksinterfacet via enhetsbehandling i kontrollpanel, restarte maskinen og da skal den resinnstallere seg seg selv hvis det er et standard nic. Hvis ikke så bare legger du inn driveren manuelt.

Eller du kan prøve en kommando i et adminstrator command vindu:

netsh int ip reset resetlog.txt

Antar det enkleste er den første metoden.

Det kan jo muligens også være dns tabellene dine som er råtne, i så tilfelle kan du resette dem med ipconfig /flushdns i et command vindu. Det kan kanskje være verdt å prøve dette før du reinnstallerer nettverkskortet(nic'et).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...