danilovic Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Skulle gjerne hatt et script som gjør følgende på følgende action: Jeg bytter nick til $nick Det popper opp en boks jeg skal skrive noe i Etter at jeg har skrevet, sender den det jeg har skrevet i msg til $nick forslag? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 mulig jeg har misforstått, men du skal sende PM til degselv? jeg kan muligens hjelpe deg hvis jeg forstår hva du faktisk vil. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 mulig jeg har misforstått, men du skal sende PM til degselv? jeg kan muligens hjelpe deg hvis jeg forstår hva du faktisk vil. Nei, jeg skal sende til en bot. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Må du ha det sånn at du må få opp popupen i samme slengen som du bytter nick eller kan du skrive f.eks /ja etter at du har bytta nick? Tror jeg har det nå, men da må du ikke være kresen på hva du skriver: skriv først dette: /alias nickk //msg <nicket du skal sende meldingen til her> $$?"Skriv inn din melding?" /alias ni nick $1 | { nickk } Så, for å bytte nick og msg'e boten din skriver du: /ni sosohal f.eks. da kommer det opp et popupvindu som lar deg sende en pm til boten din samtidig som nicket blir byttet. Virker som det krøller seg med remoten hvis man tar at $newnick == $me, så derfor fikk jeg det ikke til bedre. Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Må du ha det sånn at du må få opp popupen i samme slengen som du bytter nick eller kan du skrive f.eks /ja etter at du har bytta nick? Den skal poppe opp som følge av nick-skiftet jau. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Masse glupt. Hum, jo, det ser for så vidt bra ut det, men jeg hadde tenkt meg et script uten bruk av alias. Noe sånt som "on *nickchange* if {bla bla bla} then {masse svada osv}.. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Som jeg skrev prøvde jeg den løsningen før, men det virker som om mIRC ikke "godtar" at if ($newnick ==$me) så derfor blir det litt vanskelig. Men jeg kan godt researche litt til jeg... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 This first: /alias nick nick $1 | { nick2 } /alias nick2 msg <botten> her $$?"Skriv inn din melding?" Then you bare skriver /nick whatever Tror dette er det beste jeg kan få til, gidder ikke studere hjelpefila i flere timer for å hjelpe deg med dette... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 kan garantert hjelpe deg, hvis jeg bare hadde skjønt hva du ville... har en god del erfaring med "on *nickchange* if {bla bla bla} then {masse svada osv}.. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er bare å lese helpfila masse..... Jeg kan kanskje prøve å lage noe dialog opplegg når jeg kommer hjem fra skolen! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Mekka til noe opplegg.... Men du må åpne en dialog når du skal skifte nicket.... Så kan du skrive inn hvem som skal bli MSG'a om ditt skifte! Bare sjekke den her : http://home.no.net/fromyk/Nick.zip Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Sosohal : Har du prøvd mitt forslag? Ble du fornøyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå