Gå til innhold

Er det mulig å blande reint myseprotein med melk for å få ca 50/50?

Anbefalte innlegg

Burde det ikkje vere mulig å kjøpe reint myseprotein, og blande ut med melk for å få ca 50/50?

Melk er vel 80/20 kasein/myse, så det blir iallfall litt nærme halve av kvar, avhengig av kor mykje melk enn bruker.

Endret av cyclo
Endret emnetittel til noe mer beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel mulig, men da må du ha en del mer melk enn pulver tror jeg. Og da blir det svak smak på shaken. Du får regne ut hvor mye pulver du må ha i forhold til melk for å få ca 50:50 da ;)

Edit: Du må ha ca 20 gram reint myse-protein for 1 liter melk! Hvis jeg ikke har regna totalt feil da, tok det veldig kjapt.

La oss si at 1 liter melk inneholder 33 gram proteiner.

26,4 g. kasein (80%) og 6,6 g. myse (20%).

Da mangler du 20 g myse, så har du ca 26 gram av hver. Mulig det blei feil, men var som sagt veldig kjapt regna ut.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ja, det er jo mulig. Spørs hvor mye whey-pulveret ditt koster i forhold til et 50:50 pulver da. Men så lenge du finner riktig blandingsforhold til å få ca 50/50 så er det jo ikke noe problem.

Men det er jo ikke akkurat optimalt da du kun får rundt 26-27 gram protein på 5 dl. Det kommer til å bli MYE melk på deg fremover ;) Det positive er at proteinpulveret ditt kommer til å vare lenge :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ja myse råvaren er billigere. Men om du har et dyrt mysepulver så er det kanskje ikke så langt unna et billig 50:50 pulver. Du får jo 50:50 helt nedi 795/799 kr for 3kg hvis du kjøper 12 kg, pakkepris.

Hvis du så siste edit'en min, så blir det mye melk på deg. Spørs hvor lenge foreldra dine gidder å sponse deg med melk når det går en del om dagen. Men dette kommer jo an på hvor mye proteiner du får gjennom vanlig mat også.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Det blir vel ikke mye billigere? Ta med melk til trening? Kjøpe etter trening? Mye annen snacks da, som laktose ol.

Jeg betaler 632 pr 3kg myoprotein inkl frakt og alt.

Det kan alle andre også om de vil og det er den prisen det kommer til å bli alle årene man bruker den proteinen så lenge prisene holder seg stabile.

En shake på trening med for eks 25g koster da 5,27kr

Endret av War
Lenke til kommentar

Eg skjønte ikkje det med at det blir så mykje melk.

Eg snakker i så fall berre om rett etter trening, der behovet for protein ikkje er særleg meir enn 20g.

Du må hvertfall ha en halvliter melk for en shake på 20-30 gram protein hvis du skal blande 50/50 med myseprotein og melk.

Men om du får i deg alle proteinene du skal resten av dagen gjennom mat, så trenger du jo ikke å drikke mer enn en shake. Om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kostholdet ditt (dvs kroppsvekt ganger 2/2,2), så må du ty til proteinshake. Om du da skal ha denne blandingen med 20-30 gram protein, så må du kanskje ta en shake flere ganger om dagen. Og DA kommer antal liter melk til å flyte fort! Og så har du jo dette som War nevner, med laktose og snacks + flere kcal.

Og War; du må jo først punge ut noen tusen før du får slike rabatter? ;)

Og Iverha2: Mange av disse ordentlige pulverne som MyoProtein, ProZyme og OneProtein smaker ganske ålreit i vann. Mange billigere pulvere av enklere kvalitet smaker ofte høgg!

Lenke til kommentar

Har ProZyme no, synes den smaker ok i melk :)

Det er jo 50/50, eg tenkte eigentleg på om det var noke å hente i form av peng.

Når det gjeld protein-inntak, så føler eg det stort sett går fint, så lenge vi har skikkelig kost til middag. Lager av og til en skikkelig omelett og.

Tar berre proteinpulver etter trening, for er så lei tunfisken der. Når eg bruker peng på pulver, så føler eg det blir ekstra motivasjon til trening.

På deff så må eg kanskje begynne med meir pulver.

Lenke til kommentar

Fast pris ja, 2kg FP 150-160kr husker ikke akkuratt nå.

Den bruker jeg, billigste jeg vet om og smaker bedre en tunfisk.

Merk at i en boks som veier x gram så er ikke alt tunfisk, kun x gram av det.

Så man kan ikke se på vekten på boksen og gange med protein pr 100g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...