dogcow Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei. Er i New York og får dekning bare av og til. Har Ludo mobil og kan jo forstå om det er noe av grunnen, noen som har noe tips eller fakta på dette? (skulle gjerne søkt, da jeg forstår at dette må ha vært tatt opp mange ganger før, men da får jeg bare beskjed om at det er noe databasetull) Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Mobildekningen i New York er dårlige greier (i forhold til de fleste steder i Norge). For meg så er dekningen mindre problem, har dekning nesten over alt (Har Tele2 på den norske mobilen). Hvis det er et veldig stort problem, stikk til RadioShack å kjøp deg en virgin mobil. Koster nesten ingenting for mobilen og ratene til utlandet er ganske lave. Lenke til kommentar
mobilkunde Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Mobildekningen i New York er dårlige greier (i forhold til de fleste steder i Norge). For meg så er dekningen mindre problem, har dekning nesten over alt (Har Tele2 på den norske mobilen). Hvis det er et veldig stort problem, stikk til RadioShack å kjøp deg en virgin mobil. Koster nesten ingenting for mobilen og ratene til utlandet er ganske lave. Så vidt jeg har forstått det, er det forskjellige frekvenser i USA i forhold til Europa. Man bruker i Europa de 2 frekvensene på GSM-nettet som heter 900 og 1800. Mens i USA bruker man 850 og 1900. Bruken her avhenger av telefontypen man har. Man bør bruke en Quad-band (firebånds) telefon om man ønsker å være sikker på å få brukt telefonen i USA. En firebånds telefon tar inn alle frekvensene (850 / 900 / 1800 / 1900). Man kan også bruke tribands-telefoner. Disse går på 3 av frekvensene, og alltid 900 og 1800. Om man befinner seg i storbyer i USA kan 1900 være ok, men stort sett er det 850 som finnes utenfor byene. Man bør uansett alltid bruke en 4bånds mobiltelefon ved mobilbruk i USA, slik jeg har forstått dette. Det er også andre ting som kan spille inn på dekningen i utlandet, og det er viktig å sjekke hvilke avtaler mobiloperatøren har i det gitte landet. Dette kan helt sikkert ludomobils kundeservice svare på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå