Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforwarding cs:s server

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg fulgt tutorialen for min ruter på portforward.com for og åpne porter sånn at jeg kan lage en css server men portene vil ikke åpne seg og jeg aner ikke va some er galt :( Er nesten 100% sikker på at jeg har gjort alt riktig. Jeg er evig takknemelig til den som kan hjelpe meg med problemet mitt :)

Mvh. Turbolax

Endret av turbolax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg deg først inn på Netgearrouteren og sjekk hvilken ipadresse du har på internettporten (10.0.0.xxx).

Koble deretter datamaskinen direkte til "modemet" og forny ipadressen (evt restart maskinen).

Logg så inn på modem 10.0.0.1 og sett ipadressen som du hadde på Netgear (10.0.0.xxx) som DMZ eller åpne alle porter.

De som du kjenner hadde nok et rent modem foran routeren. du har et routermodem og da må du åpne porter på to steder.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er garantert fordi du har to rutere. Netgear + Speedtouch. Da må portene i speedtouchen pekes mot den ytre IPen til Neatgear rutere, og i Netgear ruteren må de samme portene pekes mot din PC sin IPadresse.

Hvis det har fungert automatisk hos noen av vennene din uten manuell portforwarding så er det nok fordi de A - bare har èn ruter mellom seg og internett, og B - den ruteren har UPNP støtte. UPNP fungerer normalt dårlig når det er flere ruterledd.

Når du skal åpne portene i begge ruterene så må du holde tuingen bent i munnen. Den feilen nesten alle gjør er at de ikke innser at begge ruterene har en INTERN (LAN) og EKSTERN (WAN) adresse. Det nytter ikke å forwarde speedtouchen din direkte til din PC som kanskje har en 192.168.1.2 adresse for eksempel, for den adressen er innen Speedtouchens nettverk, og den ar ingen idè om hva den adressen betyr.

Her er et eksempel på hvordan ditt nettverk kanskje ser ut (men adressene må du selvfølgelig sjekke at stemmer i ditt tilfelle da det kan variere):

(WAN/internet IP) 84.48.174.44

Speedtouch

(LAN IP) 10.0.0.1

------(forwarder portene til 10.0.0.2 fra Speedtouch)--------------------

(WAN IP) 10.0.0.2

Neatgear

(LAN IP) 192.168.1.1

------(forwarder portene til 192.168.1.2 fra Neatgear)--------------------

Din PC - 192.168.1.2

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av problemet på egen hånd, og jeg har ikke to rutere har en ruter og et modem :p men uten hjelpa til la7dfa.com hadde jeg ennå hatt problemer så jeg må takke så mye for all hjelpa jeg har fått ;) vis det er noen som er interresert i og spille litt cs:s på servern min er ipen 80.202.31.3:27015

Mvh. Turbolax

Lenke til kommentar

Fint at du fikk orden på det da. Høres merkelig ut at du et rent modem om du fikk den fra Nextgentel ved mindre du har edret konfigurasjonen på den, men om det stemmer så er i uansett tilfelle situasjonen mye enklere - i og med at du bare trenger å forwarde i èn enkelt ruter.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...