sphaa Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei. Jeg har kjøpt meg et mediasenter og har derfor lyst til å legge alle mine lovlig kjøpte dvder inn på harddisk. Jeg har et program for å kopiere dvd til isofil på pc, men jeg kunne tenkt meg å rippe de til Xvid med AC3 lyd og undertekst. Har dere noen gode forslag på programmer som kan utføre jobben? Jeg har prøvd AutoGK, men jeg fikk en feilmld når vobsub startet under AutoGK. Det gjorde at hele prossessen stoppet og ikke startet igjen før jeg trykket ok når jeg stod opp, og når jeg kom hjem fra jobb hadde jeg en avi fil med ødelagt tekstfil:( PC: Windows 7 x64 4Gb ram nok HD plass:) C2D7400 5770 skjermkort Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Handbrake er perfekt til deg. Bruker det selv. Lag -mkv filer. Da "bygger" du inn alle subtitles streamene i filen. Altså du kan ha mange lydspor, og mange tekstspor i selve videofilen, med mulighet til å velge hvilke streams som skal være på. (evnt. av) Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Takker for tipset, har startet arbeidet med å rippe alle filmene mine til H.264/*.mkv filer. Bruker ca 5-6 timer på å konvertere en film og da har jeg valgt 2-pass uten turbo Jeg har litt problemer med enkelte undertekster. Ofte er jeg nødt til å bruke MKVextract og MKVmerge for at VLC skal gjenkjenne underteksten. Bortsett fra det er programmet yppelig, det er godt å ha EN fil som inneholder film, lyd og tekst. Forresten, det er også utrolig irriterende at handbrake ikke støtter *.iso. Jeg satt i 24timer for å rippe alle filmene mine til iso, og nå er jeg nødt til å ha tre dvd-stasjoner i daemon-tools for at queue'n ikke skal gå tom i løpet av natten:( For all del, jeg er fonøyd med programmet. Jeg bare deler mine opplevelser med andre som kanskje leser posten på jakt etter det samme som jeg. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Når du (og andre) ripper dvd-er i fremtiden, så lagre dem ikke som iso. (som du sikkert har funnet ut av allerede) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå