Gå til innhold

Kan jeg bruke et hvilket som helst 8800 kort med et 8800 GTX kort?

oyvjak

Anbefalte innlegg

For å spesifisere emnetittelen litt, jeg har et 8800 GTX 768 kort i maskinen og leker med tanken om å sette inn et ekstra. Det jeg lurer på da er om jeg kan bruke et hvilket som helst 8800 kort for å fullføre SLI-oppsettet. Må minnemengden være den samme på begge kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest at produsenten kan være annerledes, det eneste som må være det samme er grafikkbrikken, altså at brikken er fra samme familie, og kanskje minnemengden, der er jeg litt usikker. Det jeg egentlig lurer på er om alle 8800 kort bruker brikker fra samme familie. Det er vel ingen andre 8800 kort enn GTX som har 768MB så vidt jeg husker, så jeg må vel kanskje ha et GTX til i alle fall, om jeg ønsker å ha SLI.

Lenke til kommentar

Generelt sett så kan du bruke kort fra ulike produsenter og med ulik minnemengde så lenge kortet er av samme modell. (på 8xxx serien ihvertfall) Hvis minnemengde og/eller klokkefrekvens på det ene kortet er høyere enn det andre så vil automatisk det sterkeste kortet klokkes ned så de blir jevnbyrdige.

Sli/Crossfire kan by på en del problemer så to identiske kort er nok å foretrekke for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...