Rex_Rodney Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tror da jeg må ha nytt skjermkort, hvis ingen tror det er noe annen feil, (les tråd) https://www.diskusjon.no/?showtopic=1206211 Er altså litt grønn på hva jeg skal velge så forslag mottas med takk Skal ikke være så dyrt kort, mellom 500 og ikke mye over 1000 kr, så det var en del i denne prisklassen, kortet må fungere til normal spilling som mw2 , the settlers osv.. specs om pc`n er . Intel Pentium 4 prosessor på 3,4 GHz (HT) 800 MHz FSB Se stor utgaveKlikk for større utgave av bildet.Intel 915P brikkesett Nvidia GeForce 6610XL grafikkort, PCI-express med DVI og TV-ut 250 GB harddisk, 7200 rpm, SerialATA 512 MB DDR-RAM minne 16x DVD+-R/W brenner 10/100 Mbit nettverk WLAN 802.11G trådløst nettverk 56 Kbit faxmodem 8-kanals lyd ut 1 Firewire-port bak og 1 foran 4 USB-porter bak og 2 foran Innebygd Bluetooth-adapter TV-kort for både analoge og digitale signaler (DVB-T) Tilkoblingspanel i front med kortleser for de fleste formater (inkl xD-kort) Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 ingen forslag? Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Om det faktisk er skjermkortet saa tror jeg ett Radeon HD 5670 vil vaere ett godt valg. Mye kraftigere enn hva du har naa. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Oki, satser på det er feilen takk for forslag, så bra ut det =) Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 forskjellen på du linka til og dette er? mb, hva har det og si på skjermkort? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=140928 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Bundle, klistremerke er vell de største forskjellene på de der... Med bundle menes det som følger med i esken, kan være spill, ekstra kabler etc. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 MB er hvor mye minne (RAM) som er paa skjermkortet. Her mellomlagres ting som skal tegnes opp paa skjermen samt selve skjermbildet. 512 MB fungerer som oftest meget bra paa de sleste skjermer under 20". St0rre skjermer har som oftest en 0ppl0sning som er saapass stor at man helst b0r ha mere minne paa kortet. Dette er fordi PC-en har behov for mer plass aa mellomlagre informasjon paa. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Med tanke på at systemminnet kun er 512MB så tviler jeg på at trådstarter på noen måte vil komme i nærheten av å ta alt det i bruk. Så antall MB på skjermkortet er det i og for seg bare å se bort ifra i dette tilfellet. Ville vel egentlig oppgradert systemminnet i samme slengen var jeg deg. 512MB vil bli en ganske så stor flaskehals i det systemet. Gjerne en 1-2 GB ville vært mer passende. At det nok også vil booste den generelle ytelsen på maskinen er jo også et stort pluss. Endret 24. februar 2010 av Andrull Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Oki takk for svar glemte jo og si at jeg kopierte info om datan fra leverandør, så minne har jeg oppgradert, har 2gb... oki, da går jeg for det kortet du linka til eller noe i den klassen da, hvis det viser seg at det er kortet som er ødelagt ser også mange kort som er billigere med like mye ram, og ddr3 istedet for ddr5 ? og klokkehastighet er litt høyre, ? bare lurer så vet jeg til senere Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Det er veldig mange spesifikasjoner som teller inn på et skjermkort, så med mindre man har peiling så kan det være vasnkelig/umulig å kommer seg gjennom skogen av skjermkort uten å bli noe klok. GDDR5 opererer på nærmere dobbelt så høy frekvens, og vil derfor være betydelig raskere enn GDDR3-minne. MEN det er kun hvis minnebussen er den samme på to kort. F. eks så har ATI for det meste brukt GDDR5, men med en 256bit minnebuss, mens Nvidia bla har brukt 512bit minnebuss og GDDR3. I en slik sammenheng så har de to rimelig lik minnebåndbredde og ytelse, alt etter hvilke frekvenser det er snakk om. For å gjør det hele noe mer komplisert, så er det ikke sikkert at høyere minnebåndbredde har noe å si, om det er grafikkprosessoren (GPUen) som holder igjen. Og på grafikkprosessoren kan du tro det er mye forskjellige spesifikasjoner. Frekvensen betyr maskimalt en liten brukdel, med mindre du sammenligner to like kjerner. Kort sagt: Å sammenligne to ting opp mot hverandre uten å vite alle spesifikasjoenr er farlig. Å gå i detalj på alle de forskjellige ville nok muligens ikke gjort deg noe klokere, og anbefaler deg heller å ta en titt på den praktiske ytelsen. Edit: På skjermkort i den ytelsesklassen, så er det mest grafikkprosessoren som er den begrensende faktor, og da betyr ikke minnemengde eller minnefrekvens (som gjerne er ganske grei på slike kort) så mye. Ps: Nettbutikker oppgir sjelden mer enn en 20-30 % av alle spesifikasjonene, samt at arkitektur og andre implenteringer har en del å si. Endret 24. februar 2010 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå