Gå til innhold

Lost 6x05: "Lighthouse" (USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lol, så for meg en morsom twist for MiB. La oss si at han kommer seg av øyen som Locke/I Locke's kropp når denne krigen og alt er over, også mister han evnen til å gå og havner tilbake i rullestolen. Haha, hadde vært epic fail for MiB! Alt det han har slitt for :p

Dette er i aller siste episode regner jeg med? Så istedet for "LOST" rett før credits, vil det stå "FAIL"? :)

Hehe.. tror jeg skal pitche denne ideen til Damon og Carlton.. ;)

Lenke til kommentar

Lol, så for meg en morsom twist for MiB. La oss si at han kommer seg av øyen som Locke/I Locke's kropp når denne krigen og alt er over, også mister han evnen til å gå og havner tilbake i rullestolen. Haha, hadde vært epic fail for MiB! Alt det han har slitt for :p

Dette er i aller siste episode regner jeg med? Så istedet for "LOST" rett før credits, vil det stå "FAIL"? :)

Hehe.. tror jeg skal pitche denne ideen til Damon og Carlton.. ;)

Suit yourself ;P

Lenke til kommentar

Jeg liker teorien din om Jacob veldig godt, og det at man er en kandidat, at man blir "den neste Jacob" rett og slett kan bety at man overgir kroppen sin til Jacobs "sjel/ånd/røyk/whatever" som tar plass i den nye kroppen og styrer den, er en ganske god og sannsynlig teori. Da kan det jo plutselig snus om på hele god/ond-tingen, i og med at å overgi kroppen sin til Jacob ganske sannsynlig betyr den visse død. Kanskje det faktisk er MiB som er "den gode", som prøver å forhindre at Jacob blander seg inn i andres liv og får dem til øya og prøver å skaffe seg andres kropper.

Hvem har sagt de er ond og god? Jeg vil tro Jacob fysisk overtar kroppen til offeret/den utvalgte, mens Flocke kan immitere hvem han vil. Problemet hans er at offeret må være død. Har ikke helt skjønt hvorfor han er fanget i kroppen til Locke, men det kan være en bagatell. På den annen side kan det jo være avgjørende for hele serien, for alt vi vet.

Grunnen til at Faraday er musikklæreren til David er at han spilte samme sangen som Faraday gjorde som barn, og at håndskriften på notatene til notene matcher håndskriften i den lille boka til Faraday. At det betyr at vi får en faraday-episode er jo litt mindre sikkert, men poenget er jo at man her har en sammenheng som er VELDIG logisk og ganske sikkert riktig, men den er ikke opplagt og folk flest vil ikke vite om det enda, og det gir derfor mening å ha en avsløring av dette ganske snart. Siden vi akkurat har hatt en Jack-episode vil det passe bedre å ha en Faradayepisode.

Her er en morsom teori. Hva om kona til Jack er Eloise? Det kan bety at Faraday ikke lærte David å spille, men at de er samme person. Man kødder jo ikke med tiden uten at det får konsekvenser... ;)

Lenke til kommentar

Hvem har sagt de er ond og god?

Jeg vil påstå at det er en ganske utbredt "selvfølgelighet" for mange at det er god (Jacob) vs ond (MiB), men som sagt er jeg veldig åpen for en annen vri selv.

Her er en morsom teori. Hva om kona til Jack er Eloise? Det kan bety at Faraday ikke lærte David å spille, men at de er samme person. Man kødder jo ikke med tiden uten at det får konsekvenser... ;)

Skal vel litt til, da Eloise er generasjoen over Jack, hun kunne vært moren hans, og bestemoren til David.

Lenke til kommentar

Det som er mest logisk er at Jacob og Flocke er god og slem, men det er Lost vi snakker om. Hva har logikk med det å gjøre? :p

Joda, Eloise er nok litt for gammel for Jack om vi følger normal tidsretning. Men hva skjedde egentlig med henne da bomben ble sprengt? Husk dette skjedde på 70-tallet, så hun var ennå ung. Den unge Eloise kan ha blitt fraktet over til nåtiden utenfor øyen og blitt kona til Jack.

Edit: Er for øvrig en ting jeg aldri har fått helt med meg. Bomben ble sprengt på 70-tallet, ble den ikke? Så hvordan kan Claire dukke opp i fortiden?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det:

* De fant bomben på 70-tallet. Dette er garantert da de ble ledet dit av Eloise, bodde hos Dharma og alt det der.

* Bomben ramlet opp i det hullet og ble sprengt av Juliet.

* I neste episode (første denne sesongen) fortsatte ting der de slapp, og tilsynelatende hadde ingenting skjedd. Sawyer var ganske forbannet på Jack fordi Juliet var død, og så videre.

* Hurley tok dem med til tempelet med Jacobs hjelp.

* I tempelet møtte de Ajira-folket, Sayid døde og våknet osv.

Med andre ord er tempelet, Ajira-folket og alt det der på 1970-tallet, eller Jack, Sawyer og gjengen hoppet frem i tid uten å merke det.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...