Gå til innhold

Lost 6x05: "Lighthouse" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Episodene i s06, når det gjelder flashbacks/flash-sideways' gjenspeiler episodene i s01.

 

LaX part 1 & 2 - Pilot part 1 & 2

 

Møte med karakterer, introduksjon i begge eps.

 

What Kate Did - Tabula Rasa

 

Kate på rømmen i begge eps.

 

The Substitute - Walkabout

 

Locke's liv. Walkabout osv.

 

Lighthouse - White Rabbit

 

Pappaproblemer hos Jack.

 

Blir moro å se dette her.

Lenke til kommentar

I og med at alt som er forskjellig mellom første og andre tidslinje er forårsaket av om øya sank eller ikke, vil jeg tro at Davids mor er Juliette. Øya sank ikke, Juliette ble aldri hentet dit, og hun kan da tilfeldigvis ha truffet og fått en sønn med Jack. Dette er den eneste logiske forklaringen jeg kan se som har en sammenheng mellom hendelsene på øya som skapte en ny tidslinje, og det at Jack nå har en sønn.

 

EDIT: Eller kanskje Danielle Roussau? Hun kommer seg jo heller aldri til øya i den nye tidslinjen, fordi den ikke er der..

 

Hvordan det som skjedde på øya på 70-tallet har påvirket livet til Locke er jeg ikke sikker på, men det er jo mulig at faren aldri trengte noen ekstra nyre, eller rett og slett ble en helt annen mann, dvs. ikke en svindler - på grunn hendelsene på øya i 1977. Om faren aldri svindlet Locke for en nyre kan de ha blitt ordentlige venner, og Locke har da ikke oppsøkt og forfulgt faren, sittet utenfor huset hans i bil i evigheter osv. I og med at John ikke er opphengt i faren blir Helen hos ham i stedet for å gå fra ham, og de skal nå gifte seg. I forrige episode sa jo Helen så fint at de bare kunne "get my parents, and your dad, and do it shotgun-style in Vegas", uten at noen av dem reagerte merkelig på "and your dad", så jeg tror nok at John og pappa har blitt godvenner - om nyren er donert bort eller ikke.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

KJEEEEDELIIIIIIIG

Hvor begynner man med dette... jeg er lei av at monster-john leker deilig.

Jacob har fortsatt ikke klart å bli en interessant karakter.

 

JACK er faen meg den mest irriterende personen i tv-historien de siste ti årene. For en udugelig gammal gomp.

 

Hele handlingen i denne episoden kunne vært redusert til ti minutter.

 

Du klaga etter forrige episoden også, alt det du sier er jeg fortsatt helt uenig i. Mib er fantastisk awsome, Jacob er en mystisk og spennende karakter. jack har tydeligvis en viktig rolle og det at han blir fortvilet over at alt går imot han er vel greit. Handlinga kunne blitt vist på 10 mn, morsom eller. Du forventer at de skal bevege seg over øya på 10 min pluss claire og flash sideways. Tror ikke det

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Sånn btw.. 4+8+15+16+23+42 = 108. Og det viser seg at navnet på nr. 108 faktisk var synlig:

 

 

 

 

Nr 108: "Wallace" (streket ut):

 

S6E5_lighthouse_names001.jpg

 

 

 

 

EDIT: Ok greit, spoiler funker ikke. Så, ikke les de neste linjene om du ikke er keen på å vite hvem nr. 108 er enda...

 

--- SPOILER

 

--- SPOILER

 

--- SPOILER

 

--- SPOILER

 

 

Nr 108: "Wallace" (streket ut):

 

S6E5_lighthouse_names001.jpg

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

wallace nr. 108, kan være Jacob? :D Det hadde vært ekstase

 

edit: også ganske interresant hvem som er på 325 grader (?), som er den graden man måtte dra i for å komme seg hjem?

 

Det har vel vært flere av disse "følg dette antalle grader for å komme hjem"-gradene, har det ikke? Les her.

 

EDIT: 18 episoder denne sesongen, sant?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Tja, denne episoden var litt opp og ned, men alt i alt var den ganske bra. En del ting følte jeg ikke var så veeldig relevant eller interessant, da spesielt Jack sitt sideflash. Scenen oppe i fyrtårnet var super, og det var spennende å se hvor forandret Claire har blitt. Helt tydelig at mørket har tatt henne. Slutten på episoden var også helt fabelaktig, selvsagt var det Locke som var Claires venn. :p (Velger å bare kalle ham Locke, siden det er det Damon&Carlton selv sier at man kan kalle ham).

At det er han som henger rundt med Claire er vel også en god bekreftelse på at manifestasjonen av Christian Shepard enten er MIB eller en annen som samarbeider med ham. Og nå har han også endelig funnet en vei inn i tempelet, det ligger an til mye bra framover. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg føler også at de har mektig dårlig tid, det er egentlig helt sykt å tenke på at hele serien er over om 13 episoder. Samtidig er jeg jo klar over at vi ikke kommer til å få svar på alt, det er nok en del som for alltid vil ligge uavklart og som vi aldri får noen ordentlig forklaring på. Så jeg stoler på at forfatterne vet hva de driver med, de har jo visst siden sesong 3 at det skulle bli 6 sesonger, og er det som de hele tiden har sagt at de alltid har visst hvordan serien skal ende, så tror jeg nok de har greid å beregne plassen de har igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...