Gå til innhold

Lost 6x05: "Lighthouse" (USA)

Anbefalte innlegg

5cb5ac4b2a6c625bbc5f7e3.jpg

Her skal det bare diskuteres episode 5 av sesong 6, "Lighthouse". Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd(spoilere helst i spoilertråden for sesong 6). Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

"Lighthouse" was written by Damon Lindelof & Carlton Cuse and directed by Jack Bender.

SE SENERE FOR LINK AV UKAS Totally Lost

http://www.ew.com/ew/video/0,,20313460_20313475,00.html

Teasere nederst i videoen.

Recaps av forrige episode

Choekaas(Driveshaft) recap av "The Substitute"

Mahavishnu`s(Jaga) recap av "The Substitute"

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns faktisk dette er den beste episoden i sesong 6 til nå, jeg.

Må ver lenge siden vi har fått så mye Hurley-humor gjennom én episode :)

Føler denne episoden minte meg om hvorfor jeg elsker LOST, vet ikke hvorfor.

Kanskje fordi der er det mye nostalgi ute å går, hadde ikke trodd det skulle vær såå mye referanser til sesong én, men jeg digger det. Gruvebesøket og Hurley sin teori om Adam og Eva var konge, og digget kommentaren hans om at dette var "oldschool."

Til og med karakterene tenker tilbake på sesong én :)

Møtet med Lighthouse'et minte meg om da Locke og Boone fant flyet.

Morsomt at Jack har en sønn i flashsideways, lurer på om moren ikke er hun han var gift med, men kanskje noen som var på øya; Juliet maybe?

Ellers ser det ut til at sesong 6 ser ut til å bli en mer karakterdreven sesong, i motsetning til sesong 4-5 der det var mer action og spenning som stod i høysetet. Liker retningen LOST nå tar, og nye spørsmål blir hele tiden stilt, slik som det altid har vært. Drit i alle disse småtingene som folk vil ha svar på, det er dette som er LOST. :)

Endret av ManInBlack
Lenke til kommentar

Syntes dette var fantastisk. Mye Jacob, vennen til Claire viser seg å være MiB, hun vet også at det ikke er Locke, men at det er MiB. Nytt sted i fyrtårnet. Liten forklaring på tallene. Sitter med gåsehud. Eneste jeg ikke liker er den side flashways, det blir sikkert en wow opplevelse npr vi finner ut hva det er. Men inntil da syntes jeg det er litt uintresangt.

Lenke til kommentar

Synes dette var en superbra episode, en av de beste så langt i serien-ja en skikkelig klassiker. Likte hvordan stemningen skiftet fort fra det alvorlige, med Claire som oppfører seg mildt sagt merkelig, til Hurleys fantastiske one-liners.

Endel ny informasjon:

Claire er venn med MIB, kan umulig være noe bra..

Kate er på jacobs liste, hun er nummer 51, og navnet er ikke krysset ut. Hmmm, lurer på hva dette kan bety...

Nummer og navn fra listen i lyshuset og hulen korresponderer ikke alltid, f.eks, nummer 33 i lyshuset er Novak, nummer 33 i hulen er Martin. Det får meg til å tenke at hulen er MIB sitt sted, og lyshuset er Jacobs sted. Det passer også godt med symbolikken, hvitt(lyshuset)- svart(hulen)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...