oysteinw Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei, Etter å ha lest litt forskjellige poster her inne, så blir jeg litt småsvimmel av alle begreper og definisjoner knyttet til styrketrening og bestemte øvelser/apparater. Finnes det noen oversikt over hva de forskjellige tingene betyr? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Vet ikke om det finnes noen liste, men så vanskelig er det ikke. RM = Repetisjoner Maks (1RM = klarer 1 rep) Deff = Fettreduksjon med fokus på å ikke miste for mye muskelmasse. Bulk = Oppgang i fett og muskler (motsatte av deff). Er det så mange merkelige uttrykk da? Bare skrik ut hvis det er noe du lurer på... Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Det er berre å google etter kvert du ser ord som er nye for deg, viss det er vanskeleg å finne det ut, prøv "hva betyr..?" Øvelsar kan du søke etter på youtube. Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Takk, dette for informatitvt...men mulig jeg var litt uklar i spørsmålet mitt. Tenker mest på de forskjellige øvelsene man gjør og de ulike apparatene man bruker. Jeg kunne f.eks. tenke meg å beskrive treningsopplegget mitt her inne, men det blir litt vrient når jeg ikke kjenner betegnelsene på de forskjellige øvelsene jeg gjør... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Du kan sjekke denne her. Trykk på den muskelgruppen du trener, velg om du bruker manualer(dumbells), stang(barbell), kroppsvekt, maskin osv, så ser du om du finner øvelsen din Eller så kan du prøve å beskrive øvelsene du bruker her, så kanskje noen klarer å finne navnet på den. Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Takk, den siste lenken var nyttig...tror jeg skal greie å beskrive de fleste øvelsene nå! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Vær forsiktig med å bruke cooperguns, det demonstrerast dårleg utførelse på nokre av øvelsane der. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Finn øvelsene du vil bruke, i det programmet du velger og spør her bare. Så får du iallefall gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå