atwater Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hei. Jeg skal gå til innkjøp av en ny bærbar pc. Men jeg vet ikke om jeg skal ha pc eller mac. Hvis det ender opp med Mac blir det en MacBook Pro i så fall. Men det jeg skal bruke pcn til er nettsurfing, film, musikk, irc og msn. Burde jeg bruke 9-10 tusen på en MacBook Pro eller skal jeg gå for en PC? Selv synes jeg Mac er stilfult. Jeg har aldri hatt en Mac før og lurer derfor på om det er vanskelig å sette seg inn i OSet? Kom gjerne med for og mot argumenter. På forhånd takk Mvh -Mellers Endret 22. februar 2010 av mellers Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 med mac betaler du 2-3000 nesten bare for et utsende... that is all.. windows 7 funker svært bra og til det du skal bruke maskinen til får man mange gode windows maskiner til rundt 5-7000kr, mens en mac, som sagt vil havne på oppimot 10000 tar ikke lang tid å sette seg inn i mac.. par uker så er det fiksa.. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Skal si meg enig om at man betaler ganske mye for utseende på Mac'en. Men de er jo stilfulle da. Og er det ikke sånn at man kan innstalere Win 7 på Mac? eller tar jeg feil der.. Er det noen flere som har meninger om hva jeg burde velge? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Jeg stemmte Pc. Personlig synes jeg ikke mac ser no særlig stilfullt ut (med AIR som eneste unntak). Du får mange smekkre laptops også. Mange pleier å reklamere med en virusfri verden. Det er bs. I realiteten er det heller ikke slik at 'alt bare funker'. Mac's kundeservice har et utrolig dårlig rykte på seg. Jeg har aldri brukt den, så om det er sant, vet jeg ikke. Pc har en MYE større brukermasse. Dvs mer freeware, og flere ressurser hvis du trenger hjelp med noe. Et par klassekamerater har mac, og jeg har klart å lirke ut av dem at de er litt tungvindt å bruke. Mac er ikke et mirakel skapt av gud. I likhet med pc, er det sjeldent alt fungerer knirkefritt 100% av tida. Du får uten tvil mer pc pr kr, ved kjøp av en laptop. EDIT: Kjøper du en mac, for så å installere Windows på det, er det hvertfall ikke noe poeng. Endret 22. februar 2010 av Larshl Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Nå har flere venner av meg holdt på i flere timer nå for å overtale meg til å kjøpe en Windows basert pc. Så da ender valget opp med PC. Men hvilken? Har sett på Acer Timeline, men vet ikke. Hva burde jeg gå for? setter maks grense på 7000 kr Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hadde heller gått for ASUS UL30VT enn Timeline. Har hatt en Acer Timeline og endte med at jeg fikk penge tilbake på grunn av trøblete maskin. Asusen har også bedre prosessor og bedre skjermkort. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Så på den ASUS UL30VT, men vil gjerne ha med DVD/CD brenner. Så at det ikke var på den Timeline heller, så da er de to uaktuelle. Endret 22. februar 2010 av mellers Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Du kan jo kikke litt på Dells studio 13 serie? Tror de kjører noen tilbud på bestlsegerene sine atm. Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Så på den ASUS UL30VT, men vil gjerne ha med DVD/CD brenner. Så at det ikke var på den Timeline heller, så da er de to uaktuelle. Sjekk ut denne: Dell Inspiron 13z. Her får du med DVD/CD brenner. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ville helt klart å gått for Sony Vaio super maskin med rått design. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) For det første vil jeg bare si at en Mac per definisjon også er en PC. Det som skiller den fra en Windows-PC er at den leveres med et annet OS og kommer fra en bestemt produsent. Tilbake til saken, så vil jeg anbefale Asus UL30VT varmt. Den er liten og lett, har pent design og ypperlig batteritid. At den ikke har DVD-brenner er da ikke et stort problem, det er jo bare å kjøpe en ekstern. Du får små, lette eksterne DVD-brennere for rundt 500 kroner. Edit: Og først etter at jeg har svart ser jeg at posteren over meg bumpet en tre måneder gammel tråd. Oh well. Endret 27. mai 2010 av Dauemannen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 For det første vil jeg bare si at en Mac per definisjon også er en PC. Det som skiller den fra en Windows-PC er at den leveres med et annet OS og kommer fra en bestemt produsent. Edit: Og først etter at jeg har svart ser jeg at posteren over meg bumpet en tre måneder gammel tråd. Oh well. sorry la ikke merke til det men det er da ikke ukjent at en mac er en pc, men man sier mac og pc fordi det gjør ting let å forstå Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 sorry la ikke merke til det men det er da ikke ukjent at en mac er en pc, men man sier mac og pc fordi det gjør ting let å forstå Jeg tror de fleste sier "mac eller pc" fordi de ikke vet bedre. Og jeg syns det blir litt teit, litt som å si "skal jeg kjøpe bil eller Toyota?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå