Lene_m Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei! Mamma blir 50 i juni, og da skal familien på fire på tur. Begge barna er i tjueåra. Mamma vet ikke helt hva hun ønsker seg men noen hint kan være : cruise i europa, nord-italia, østerike, frankrike, varme, sol og mat. Det hadde vært fint med et sted som var varmt (uke 24), hvor man kan oppleve ting (mat, fin natur), hvor man også kan dra en dag og bade. Alt av forslag er veldig velkomne da jeg gjerne vil lage en flott feiring av et fantastisk menneske! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tja, jeg kan jo anbefale et par steder: Cruise i middelhavet: MSC Cruises (Italiensk rederi, meget bra. Har prøvd det selv). Ta en titt på rutene i middelhavet. Costa Cruises ( Mye det samme som MSC, har ikke prøvd dette). Nord-Italia: Portofino (Obs obs, ikke for de på sparebluss. Her betalte vi 500EUR for et soverom per natt) Meget pent sted men er som sagt dyrt. Meget bra atmosfære. Genova: Middels/Stor by i Nord-Italia. En av de peneste byene i Italia synes jeg, danker ut nåde Milano og Roma med lengder. Frankrike: Rivieraen som Cannes, Nice og områder deromkring. Mye god mat, hyggelig atmosfære og generelt svært hyggelig. Østerrike har jeg vært en del, men kun om vinteren så der kan jeg ikke uttale meg. Lykke til og god tur. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hva med en "Mamma Mia"-tur til Hellas? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Cruise i middelhavet høres for meg ut til å være en god idé. Man forflyter seg stort sett om kveld og natt og har dermed en ny by å utforske omtrent hver dg. Eller en kan tilbringe tid ved skipets baseng, i skipets spa etc. om en ikke vil bruke hele dagen på sigthseeing og shopping. Om det blir aktuelt bør du ikke begrense deg til de nevnte rederiene. Gå bredt ut og finn ut hva som passer for dere når det gjelder variehter, utgangspunkt, havner, tilbud på skipene etc. Sjekk både med og uten flybilletten inkludert i pakken om prisen har noe å si. Ta deg gjerne tid til å sjekke selskapenes internasjonale sider i tillegg til de norske (om slike finnes). Det kan forekomme prisforskjeller. http://rccl.no/ Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 her finner du avganger og priser til MSC Cruises i juni 2010. Mange bra avganger der. Har tatt den som heter FA2 der. Meget bra og man får sett mye på kort tid. Våkner opp i en ny havn hver dag og ingen dødtid på havet. Ellers ville jeg også sett nærmere på LI2 eller muligens AR2. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener med Li2 og Ar2 etc så ser du på der det står hvilke land den er innom, rett over prisene. Før landene står det et kodenavn som f.eks LI2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå