Gå til innhold

DVD-opptaker / Media på TV

Anbefalte innlegg

Har gått rundt å kikket en stund på løsninger til vårt "media behov" i familien.

Vi har en ny 42" Phillips flatskjerm med de fleste innganger etter at de 3 andre CRT tv'ne våre døde på rekke og rad. Vi har også en Get pvr boks som gir oss TV og korttids opptak. Get boksen blir imidlertid fort full, og vi ønsker å kunne ta ut enkelte opptak som datteren vår på 9 er glad i, samt at vi andre også gjerne vil gjøre opptak. Til dette brukte vi vår Phillips DVD pvr opptaker, men den er nå død av ukjente grunner. Gikk akkurat over 2 års grensa før den døde.

Tidligere foregikk opptak hos oss i 2 bolker. Først ble det tatt opp på Get pvr, så ble utvalgte opptak overført til DVD pvr og brent på CD. Enkelte opptak på Get ble bare sett og slettet. Nå som DVD opptakeren er død trenger vi en erstatning som funker.

Selv er jeg en datanerd som klarer meg rundt på en pc, både med software og hardware. I nettverk har jeg en server med et lite lager av filmopptak og musikk som det kunne være greit å komme til på TV. Lurer litt på å bygge eller sette opp en maskin som kan løse oppgaven på en enkel måte. Har i besittelse en litt eldre men brukbar maskin med en Amd 64 3400 prosessor og et relativt greit skjermkort, pluss at jeg har en AMD 64 5000 maskin som jeg har brukt å kjøre spill på. Sistnevnte er innstallert med Vista (lovlig :-)) og mediasenter, og har TV kort innebygget. Var vel i sin tid en ganske god maskin (et par år siden), og de har dekket mine behov fortsatt.

Hva bør jeg gjøre for å få til noe som funker, for kona også...?

TRL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...