abene Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Ferske tall fra Opera Software viser redusert omsetning. Les mer Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 "Det er nettleseren for PC-er som genererer inntekter, mens det er nettleseren for andre enheter som har sviktet" Skjønner ikke helt hvordan de tjener inn på nettleseren. Betalte lisens på ver. 7 (mulig jeg husker feil) for å få bort reklamebanneret, men nå er den da gratis? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hvordan er det Opera tjener penger på PC-nettlesere? Søkeleverandører innebygget i Opera? At det somstandard ligger inne linker til ebay(?) o.l. i speed dial? Er det så mye penger å hente her? Innbilte meg at Opera tjente penger på f.eks Opera til Nintendo Wii, men dette er tydeligvis ikke så betydelig som jeg trodde. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Opera tjener mye på å videresende søk til Google. Det er også dette Mozilla tjener penger på med Firefox. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Synes ikke det ser så mørkt ut, jeg. Opera er jo bare inne i en omleggingsfase der de satser mer på operatører og mindre på betaling fra utviklingsarbeid. Klart det blir en periode med lavere inntekter når de kutter ned på utviklingsarbeid og satser på flere operatørkontrakter. De går jo tross alt med overskudd, og mye av nedgangen er på grunn av ugunstig valutautvikling. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Noen som fulgte med på Capital Markets Day? Får inntrykket av at situasjonen nå nesten er planlagt av ledelsen, i og med at de legger om til en forretningsmodell som gir høyere overskudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå