Gå til innhold

Amilio 8820 Vs. Elitegroup Green P4-2667

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal nå snart kjøpe meg bærbar pc. Etter å ha endevendt nettet, står jeg igjen med to alternativer: Fujitsu Siemens Amilio 8820 og Elitegroup Green P4-2667. Begge koster 13995,-

Litt spes:

Green P4:

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Pentium-4 2667MHz prosessor, 533MHz FSB

512MB DDR minne

40GB harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP

5.1 lydkort og stereo høyttalere

Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert

10/100Mbit nettverkskort

56k modem integrert

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

FireWire IEEE1394 port

1x Type II PCMCIA

IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

Synaptics touchpad m/scrollknapp

Parallell port

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (SVHS)

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 2,5 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

Leveres uten operativsystem

Størrelse: 332 x 281 x 39 mm

Vekt kun 3,8kg

Amilio 8820:

Produktbeskrivelse Fujitsu Siemens AMILO D-8820 - P4 2.53 GHz - 15" TFT

Anbefalt bruk Hjemmebruk, lite firma, konsern

Dimensjoner (BxDxH) 32.6 cm x 27.5 cm x 4.4 cm

Vekt 3.6 kg

Prosessor Intel Pentium 4 2.53 GHz

Cache-minne 512 kB - L2 Cache

RAM 256 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM

Floppy Drive 3,5" 1,44 MB diskett - integrert

Harddisk 1 x 60 GB

Optisk lagring CD-RW / DVD-ROM

Skjerm 15" TFT aktiv matrise

Graphics Controller ATI MOBILITY RADEON 9000 - 64 MB

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet

Inn-enhet Tastatur, touchpad, rulleknapp

Strømforsyning AC 110/240 V ± 9% ( 50/60 Hz )

Batteri Litiumion

Gjennomsnittlig driftstid 2 time®

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition

I følge spesifikasjonene er Elitegroup pcen egentlig et klart valg. Men da jeg ikke har så mye erfaring med dette merket, hadde det vært fint om det var noen her som kunne fortelle meg litt om det hvis de har det.

Det er forøvrig et pluss at elitegroup pcen har trådløst nettverkskort da jeg også skal bruke den i skolesammenheng.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne så er begge disse dårlige valg til ditt bruk (skole?)

fordi: De bruker begge Desktop CPU... Dette fører til MYE støy fra vifter og slikt, og det er ikk en fordel i en forelesningssal eller noe slikt...skal du ikke bruke den i forelesningsalen, tror jeg jeg ville gått for elitegroup'en, siden den har trådløst integrert, + at den har 512MB ram, mot 256MB på FS'en... raskere CPU er det oxo. At det "bare" er 40GB disk, i forhold til FS'en's 60GB, ville ikke jeg brydd meg om iallefall...

og de 200 grammene ekstra er vel ikke mye å snakke om, når det er 3.6JKg eller 3.8KG uansett? :)

Lenke til kommentar

går ikke inn på riktig valg eller ikke. Men gå heller for green 732 enn elite. Kjøp den hos pc-max så burde du spare litt i forhold til den prisen du opererer med tipper 12000. Tror maskinene er omtrent like siden hovedkortet kommer fra samme produsent. og tror at vekten er litt lettere.Og trordu får en raskere harddisk 40 gb (5400) eller større 60 gb(4200).[/b]

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er ganske mye problemer med green 732. :roll:

Av de to ville jeg valgt d8820.

Siden du har tenkt å bruke den i skole sammenheng, har du sett på apple ibook eller powerbook?

Disse ville passet meget bra, for de er veldig stillegående, har lang batteritid, og de er meget kompakt og solid!

www.apple.no

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Det er ikke lett dette, men jeg tror jeg går for G732 hos pcmax. Der sparer man jo 3000kr i forhold til hos multicom :o

Eneste forskjell er at det ikke er trådløst nettverkskort (I følge pcmax koster det 500 kr å sette i et eksternt senere), og STØRRE hdd (60GB/5400rpm) hos pcmax. Jeg må vente 2 uker hvis jeg skal ha 5400rpm, men det er det verdt.

Jeg har et par kamerater som går på samme type skole som jeg skal på, og de sier at de ikke bruker pcen på forelesninger i det hele tatt. Så da har det jo ingenting for meg å si om den ikke er verdens mest stillegående...

Velger heller å kjøre med en desktop cpu enn en mobile, da disse med m-tech fordyrer pcen veldig mye. Og meningen med mitt pc kjøp er at jeg skal kunne bruke den bærbare til alt som jeg kunne ha brukt en stasjonær til. Innenfør et rimelig budsjett.

G732 til 11.000kr ho pcmax må jo nesten sees på som et lite bærbar-kupp så lenge ikke vekt og litt støy er av så alt for stor betydning.

Lenke til kommentar

Det er ikke lett dette, men jeg tror jeg går for G732 hos pcmax. Der sparer man jo 3000kr i forhold til hos multicom :o

Eneste forskjell er at det ikke er trådløst nettverkskort (I følge pcmax koster det 500 kr å sette i et eksternt senere), og STØRRE hdd (60GB/5400rpm) hos pcmax. Jeg må vente 2 uker hvis jeg skal ha 5400rpm, men det er det verdt.

Jeg har et par kamerater som går på samme type skole som jeg skal på, og de sier at de ikke bruker pcen på forelesninger i det hele tatt. Så da har det jo ingenting for meg å si om den ikke er verdens mest stillegående...

Velger heller å kjøre med en desktop cpu enn en mobile, da disse med m-tech fordyrer pcen veldig mye. Og meningen med mitt pc kjøp er at jeg skal kunne bruke den bærbare til alt som jeg kunne ha brukt en stasjonær til. Innenfør et rimelig budsjett.

G732 til 11.000kr ho pcmax må jo nesten sees på som et lite bærbar-kupp så lenge ikke vekt og litt støy er av så alt for stor betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...