Splinten Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei! Har akkurat kjøpt meg en mediapc som jeg har koblet opp mot en hjemmekinoforsterker. En 6 år gammel panasonic reciver. Den er koblet opp med minijack 3.5mm. Dette spiller helt ok når utgangen fra pc'n er "aktiv", altså når jeg spiller musikk. Men så fort sangen er ferdig får jeg en bromming i høyttalerne, denne er ganske merkbar. Hva kan dette være? tips? Mvh Philip Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Høres ut som du får støy inn på signalkabelen din. Først kan du prøve å få den så langt unna andre kabler som mulig, spesielt strømkabler. Om dette ikke fungerer/du ikke har muligheten til det, så ville jeg gått til innkjøp av en litt dyrere og bedre skjermet signalkabel. Du trenger ikke å bruke mer enn en drøy hundrelapp, men pass på at du får en kabel som har skikkelig skjerm. Disse er runde og du vil ikke se de to individuelle lederne, slik du ser på billigere kabler. F.eks www.elfa.se produktnummer 42-605-50, Edit; Ikke slike: Men slike, som har skikkelig skjerm: Endret 22. februar 2010 av lockdog Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Forresten, for sjekke at det er signalkabelen som er problemet, så kan du dra den ut av forsterkeren og se om brummingen forsatt er der. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Forresten, for sjekke at det er signalkabelen som er problemet, så kan du dra den ut av forsterkeren og se om brummingen forsatt er der. Dersom du er koblet til kabel tv. kan du prøve å trekke ut antenne kabelen av kontakten i veggen. Dersom brummingen blir borte når du trekker den ut kan du prøve med et galvanisk skille mellom kabel anlegget og resten av utstyret. Endret 24. februar 2010 av KongeOdin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå