Gå til innhold

Susing i høyttalere!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en mediapc som jeg har koblet opp mot en hjemmekinoforsterker. En 6 år gammel panasonic reciver. Den er koblet opp med minijack 3.5mm. Dette spiller helt ok når utgangen fra pc'n er "aktiv", altså når jeg spiller musikk. Men så fort sangen er ferdig får jeg en bromming i høyttalerne, denne er ganske merkbar.

Hva kan dette være? tips?

Mvh

Philip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du får støy inn på signalkabelen din.

Først kan du prøve å få den så langt unna andre kabler som mulig, spesielt strømkabler. :)

Om dette ikke fungerer/du ikke har muligheten til det, så ville jeg gått til innkjøp av en litt dyrere og bedre skjermet signalkabel.

Du trenger ikke å bruke mer enn en drøy hundrelapp, men pass på at du får en kabel som har skikkelig skjerm. Disse er runde og du vil ikke se de to individuelle lederne, slik du ser på billigere kabler.

F.eks www.elfa.se produktnummer 42-605-50,

Edit;

Ikke slike:

74a81dd0-79f7-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg

Men slike, som har skikkelig skjerm:

b05e5f10-79f7-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

Forresten, for sjekke at det er signalkabelen som er problemet, så kan du dra den ut av forsterkeren og se om brummingen forsatt er der.

Dersom du er koblet til kabel tv. kan du prøve å trekke ut antenne kabelen av kontakten i veggen. Dersom brummingen blir borte når du trekker den ut kan du prøve med et galvanisk skille mellom kabel anlegget og resten av utstyret.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...