ze5400 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Firefox hadde patchet alle hullene, mens MS fortsatt hadde 44% igjen. Dersom kilden er troverdig, kan det jo ikke være noe tvil om at Firefox er sikrere. Dette kommer an på hvordan man tolker dataene. Tatt i betrakting at Fx 3.5 strekker seg over bare en liten bit av IE8's livslengde, og likevel har flere oppdagede hull er det ikke umulig å tolke det som at Fx har flere potensielle (uoppdagede) sikkerhetshull enn IE, til tross for at de har vært flinkere til å patche. Det er flere grunner til at det ikke nødvendigvis er sannheten, men det er en måte å tolke dataene på. En annen ting som er grei å tenke på er at Microsoft prioriterer å patche hullene etter hvor alvorlige de er. Ser ikke pent ut på statistikker, men enkelte hull som ikke er patchet trenger ikke nødvendigvis å utgjøre noen reell sikkerhetsrisiko. Jeg sier ikke at det ene er sikrere enn den andre, men jeg sier at verden ikke er like sort-hvitt som enkelte vil fremstille den (IE som sveitserost, Fx som sveitsisk bankhvelv). Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Det skal svært mye til før jeg bytter ut Firefox med IE. Er liksom altfor avhengig av de gode Add- ons som tilbys. Endret 23. februar 2010 av johome Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Ser frem til dette. Håper dere kommer med en oppdatering til neste uke. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå