klure Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvordan stopper jeg X slik at jeg kan legge inn nyeste drivere fra Nvidia? Var litt lat nå så orket ikke å lete så mye... Håper på raskt svar.... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei der du, Ctrl + Alt + Esc (måtte man ta med F1 nå tro?, tror ikke det) Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvilken distro? Kjører du XDM? Lenke til kommentar
klure Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Kjører Red Hat 9.0 Ctrl + Alt pluss F1 funker ikke. X kjører fortsatt da står det... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Skal funke flott i KDE, mulig ikke det funker i noen av de andre windowmanagerene som Gnome, Windowmaker, Fluxbox, Blackbox etc... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Kjører Red Hat 9.0 Ctrl + Alt pluss F1 funker ikke. X kjører fortsatt da står det... Glemte du å skrive Esc eller glemte du å trykke på den å?, bare et spm.. Lenke til kommentar
klure Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 *teste* Fant en liten manual i en tråd her, får prøve det. Takk for hjelpen btw... Lenke til kommentar
klure Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Hmm, funka fortsatt ikke... Ctrl + Alt + Esc funka ikke i det hele tatt. Når jeg går ut i kommando-linja og starter installasjonen av driverne så står det at X kjører og at jeg ikke kan legge dem inn. Selv om jeg har tatt en kill på prosessen X. Noen som kan hjelpe? Kommandoen "init" funker forresten heller ikke i kommandolinjen? hmm. Hvordan dreper man alle prosessene i Red Hat 9.0 ? Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 ctrl+alt+f1 eller var det ctrl+alt+1 og så logge inn som root og init 3. Lenke til kommentar
klure Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Funker ikke å skrive init 3. Kommer bare bash unknown command eller noe sånt... Lenke til kommentar
klure Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Da står det også at jeg fortsatt kjører X når jeg prøver å installere driverne fra kommandolinjen... Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Editer /etc/inittab og forandre id:5:initdefault: til id:3:initdefault: boot og installer driver.. Endre tilbake når alt er OK Lenke til kommentar
maggen Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 grunnen til at det ikke funker å skrive init 3 i en umodifisert utgave av RH9, er at /sbin ikke er lagt til i pathen. For å endre runlevel i RedHat må du altså skrive: /sbin/init 3 Det er VELDIG tungvint å gjøre det slik Kenneth_S foreslår, bruk heller full path -magnus Lenke til kommentar
klure Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Ahh. Tusen takk. Litt irriterende at jeg ikke får gjort det før etter helga men Hvordan legger jeg til /sbin i pathen forresten? Hvilken fil? Lenke til kommentar
maggen Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Da må du redigere fila .bashrc, som ligger i hjemmekatalogen din. Denne fila kjøres hver gang du åpner et nytt shell. pico ~/.bashrc Finn så tak i linjen som sier noe om PATH. PATH=/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/java/bin:/usr/X11R6/bin Legg til :/sbin -magnus Lenke til kommentar
klure Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Tusen takk for all hjelp. Skal bli godt å komme igang på søndagskvelden Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ser ut som problemet er løst, men til neste gang: 1. ctrl + alt + backspace Stopper X-server. 2. ctrl + alt + F1 - F6 Åpner ny terminal. Du kan da logge inn og skrive : killall -9 xserver eller xfree86 ell. Du finner prosessen ved å skrive ps -aux Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ser ut som problemet er løst, men til neste gang: 1. ctrl + alt + backspace Stopper X-server. 2. ctrl + alt + F1 - F6 Åpner ny terminal. Du kan da logge inn og skrive : killall -9 xserver eller xfree86 ell. Du finner prosessen ved å skrive ps -aux På RedHat (som kjører GDM) trenger du bare skrive gdm-stop i terminal. så er du kvitt X-en Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 su - (for å få med path'en til root, sånn at du slipper å skrive inn /sbin/init) init 3 ----- eller ---- fra lilo/grub oppstartsmeny linux 3 ---- eller ---- ctrl + alt + F1 login som root init 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå