Gå til innhold

Er det virkelig fett med surround i spill?

Anbefalte innlegg

Er det fett med surround i spill? Er det mange spill som støtter det, altså fullverdig 5.1 og ikke bare faseforskyvning og/eller dårlige klang triks? Hvis det funker er det virkelig réelle fordeler med det, f.eks. med multiplayere osv. eller er det alt for tidlig ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke rent 5.1 opplegg på PC'en nå, men hadde en sånn '4-point-surround'-greie fra Creative for et par år siden og må si at det gjorde stor forskjell i spill. 5.1 er sikkert et par strå hvassere så lenge spillet støtter det vil jeg tro.

Jeg hadde først og fremst nytte av det i online FPS'er hvor du virkelig får mer følelse og kontroll over hvor fiendene er, men også i bilspill o.l. hvor du hører andre biler komme 'bak' deg osv.

Lenke til kommentar

Delta Force i multiplayer er jo et must med lyd bak! Hvis ikke så hører du jo ikke hvor skuddene kommer fra annet enn høyre og venstre side.

Anbefales derfor på det aller sterkeste!

EDIT: Og jeg kjører Windows 2000 Professional så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Et tips. Om du bruker Windows... Så er ikke helt Win2k greia til surround, såvidt jeg har opplevd... Snart skal jeg selv ha WinXpPro inn, stort sett bare pga. lyd.

Win2k fuker helt bra med surround hos meg. Tror det nok er noe du ikke har stilt inn riktig. Men det hjelper sikkert med XP, der er det jo så mange fine veivisere *host* *hark*

Lenke til kommentar
Neh, neh, neh. Skal du ha surround MÅ du bare teste Battlefield 1942! Det er FETT med Surround :D

Battlefield 1942 er jo farlig med surround. En sadist i B17 slapp en bombe på meg, tror seriøst at jeg har fått varig hørselskade.

Lenke til kommentar
Neh, neh, neh. Skal du ha surround MÅ du bare teste Battlefield 1942! Det er FETT med Surround :D

Battlefield 1942 er jo farlig med surround. En sadist i B17 slapp en bombe på meg, tror seriøst at jeg har fått varig hørselskade.

:yes:

Sitter med surround selv når jeg speller bf, er en ekstra følse det der

Lenke til kommentar

:yes:

Sitter med surround selv når jeg speller bf, er en ekstra følse det der

Jeg hadde jo selvfølgelig volumet på maks styrke, for å teste ut noe jeg da. Jeg dreiv å skulle skru på noe borte ved subbene, og glemte at jeg fortsatt var inne i spillet. Da jeg plutselig hørte lyden av en fallende bombe, kastet jeg meg etter fjernkontrollen. men var forseint ute. Lurer nesten på om jeg fikk blåst ørevoks inn i hjernen :-?

Lenke til kommentar
Et tips. Om du bruker Windows... Så er ikke helt Win2k greia til surround, såvidt jeg har opplevd... Snart skal jeg selv ha WinXpPro inn, stort sett bare pga. lyd.

Win2k fuker helt bra med surround hos meg. Tror det nok er noe du ikke har stilt inn riktig. Men det hjelper sikkert med XP, der er det jo så mange fine veivisere *host* *hark*

Vel, for all del... Men Delta Force Black Hawk Down er en av de få greiene jeg har fått ordentlig herlig surround-lyd på. (Har enda ikke prøvd MOHAA eller BF1942, men.)

EAX og sånt har jeg hatt mye problemer med... Og lyd i spill har vært så som så. Spesielt frustrert ble jeg da JediKnight2 kjørte i stereo. Det var så utrolig trist og jeg ble så utrolig lei meg... Du aner ikke! :cry:

(SpirreVipp: DFBHD er det spillet som har gitt meg best surround-opplevelse så langt. Fordi det er perfekt.)

Men for all del, gjerne fortell og forklar hva jeg skal stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...