asad Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Mine sporta pro øretelefoner er blitt ødelagt, for andre gang. Jeg leverte dem i min nærmeste akersmic butikk for 2 måneder siden. De sier at det kan ta opptil et halvt år før jeg får dem! Kan de behandle kundene på den måten? Grunnen til at jeg kjøpte sporta pro til 700kroner med livsgaranti, var at jeg "aldri *les på en god stund" skulle behøve å kjøpe nye øretelefoner igjen. Så ender jeg opp med å vente så lenge som et halvt år, og må selvsagt kjøpe nye i mellomtiden. Har de lov til å la kunede sine vente så lenge? Den egentlige grunnen til at jeg skriver dette var selgerens uhøflighet, jeg har vært innom butikken 5 ganger, og blitt bortvist hver gang. Hver gang jeg spurt om de hadde kommet fikk jeg en kjapp "nei" og et stygt blikk, og når jeg spurte hvorfor det tar så lang tid svarte selgeren " Du kan jo sende de til koss selv og se hvor lang tid det tar da", jeg svarte at det er de som får ta seg av det, siden det er hos dem jeg kjøpte produktet, og bruker kvitteringen dems som garanti, da sa han , nesten sjokket " Er vet VI som har ansvaret?? ". Jeg har en jobb på siden , der jeg har mye kontakt med kunder, men jeg kunne aldri tenkt meg å behandle en kunde måten jeg ble behandlet på. Jeg mener..han kunne sagt " Beklager , de har ikke kommet ennå, grunnet....blabla" eller noe i den dur... men nei. Hva mener dere? Bør jeg bare vente og holde kjeft? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 I forbrukerkjøpsloven §30 står det at om de ikke kan reparere/erstatte varen innen 1 uke skal de levere en erstatningsvare som forbrukeren kan bruke i mellomtiden; § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 HA. jeg visste det takker deg SÅÅ meget. Det blir DEILIG å gå opp i trynet på han selgern! Takk skal du ha. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Det gjelder vel i mitt tilfelle da? Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det vil si at han kan få sjansen til å repparer den to ganger hvis det ikke er noe spesiellt. Trukke det gjelder ved ditt tilfelle. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Det vil si at han kan få sjansen til å repparer den to ganger hvis det ikke er noe spesiellt. Trukke det gjelder ved ditt tilfelle. Jeg skrev om spørsmålet før du hadde svart. Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Vil bare få informere om at ved Service som tar over tre uker har du KRAV på nytt produkt eller pengene tilbake. Det som KREVES av deg er at du purrer på selger etter de tre ukene. Selger har da MAX 1 uke på seg til å få reparert produktet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Vil bare få informere om at ved Service som tar over tre uker har du KRAV på nytt produkt eller pengene tilbake. Det som KREVES av deg er at du purrer på selger etter de tre ukene. Selger har da MAX 1 uke på seg til å få reparert produktet. Jasså. Hvor står dette? dette hadde jo vært genialt. Står det i kjøpsloven? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Acersmic sa til meg oxo at de kunne ta langt dit fordi de sender ikke øretelefonene inn før de har 20 stk koss som skal til reparasjon! De annbefalte å sende øretelefonene direkte til verkstedet... Og det gjorde jeg på mandag... Får se hvor langt tid det tar da... Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Kan jeg ikke kreve å få nye øretelefoner da? Akersmic er jo selgeren i denne saken, ikkesant? har jeg en "sak", eller ikke? Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Når du sendte øretelefonene... jeg håper du sendt fax/epost til koss og ba om ett returnummer (RMA). Koss bytter stort sett ut sine enheter... dvs de blir IKKE reparert. + at ved garanti så skal kunden ikke belastes (penger). Derfor sender Koss en eske til deg (kunde) slik at porto og retur er betalt. Pakken hentes (stort sett) av en budbil.. DHL,Danzas eller Posten e.l. Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Mine sporta pro øretelefoner er blitt ødelagt, for andre gang. Jeg leverte dem i min nærmeste akersmic butikk for 2 måneder siden. De sier at det kan ta opptil et halvt år før jeg får dem! Før jeg sier noe mer... hva er egentelig feil med øretelefonene? Hva har skjedd?? Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Det vanlige, en av ledningene er blitt ødelagt. Null lyd i den ene høyttaleren... Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Vil bare få informere om at ved Service som tar over tre uker har du KRAV på nytt produkt eller pengene tilbake. Det som KREVES av deg er at du purrer på selger etter de tre ukene. Selger har da MAX 1 uke på seg til å få reparert produktet. Dette gjelder da selvfølgelig hvis varen har en "mangelfeil". og en "mangelfeil" er stort sett de ting som garantien dekker. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvor lenge har du hatt dem? Så vidt jeg vet gjelder tidsfristene i forbrukerkjøpsloven ved alminnelig reklamasjon innenfor 2 år, ikke ved utvidet garanti. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 har hatt dem i et halvt år, etter at de kom tilbake fra reperesjonen. Det er livsgaranti på dem da, de sier det selv. Kan jeg ikke kreve nye øretelefoner i mitt tilfelle? blir litt forvirret... :-? Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det vanlige, en av ledningene er blitt ødelagt. Null lyd i den ene høyttaleren... Hmm... og det at ledningen er ødelagt kommer som følge av? høres egentelig litt tvilsomt ut om dette er en garantisak... Har du ødelagt varen har du INGEN sak. Derimot hvis dette er en "svakhet"/"mangelfeil" i produktet har du litt mer du skulle sagt. Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 ...det er virkelig ingen som forstår hva garanti er... Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 høres egentelig litt tvilsomt ut om dette er en garantisak... Vel, nå har Koss en "uncoditional lifetime warranty" eller hva de nå kaller det, slik at man faktisk får erstattet/reparert produktet dersom man tilfeldigvis skulle være så uheldig å ødelegge det. MEN. Denne garantien er en garanti som er gitt utover det kjøpsloven sier en har krav på, og kjøpsloven vil derfor fungere dårlig i et tilfelle som dette, ettersom skaden på produktet er av en slik art at den ikke dekkes av kjøpsloven. Hva Akers Mic bedriver, er ikke annet enn dårlig kundebehandling, de har loven på sin side, og kan derfor behandle deg som en dritt. Dersom det ikke er for sent, ville jeg fått utlevert hodetelefonene igjen, og heller tatt meg av returen/klagesaken ovenfor Koss på egenhånd. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Herregud... Koss har livstidsgaranti på sine litt dyrere varer, Sporta Pro, Porta Pro, Pro4AAT o.l., ergo du får reparert varen i en hvilken som helst butikk som selger den varen. Du trenger ikke å vise kvittering eller noe, selve headsettet er godt nok som bevis. Be AcersMic om å få ut fingeren, for det tar for lang tid, evt be de om å gi deg ett nytt, jfr kjøpsloven. - Erazer: Det ER garanti på Koss, uansett hva du gjør med det - les hos Koss og hos den norske importøren av Koss... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå