Gå til innhold

Problemer med SCCM OSD og HP software / Drivere

xstnc

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har satt opp en SCCM server og prøver å kjøre OSD Win7.

Sliter fryktelig med HP 3D Driveguard..

Skjønner ikke hvor den skal ligge i TS og på hvilken måte den skal installeres..

Har kjørt den som en software installasjon (på lik linje med Quicklaunch som har en litt tricky setting og fingerprint driveren).

Har også prøvd å ta det via en .bat fil på sccm sharet, som da hentes av kommandolinje funksjonen i TS.

Saken er den at uansett hva jeg prøver så blir ikke DriveGuard installert!

Noen som har tips? Kanskje gjort det samme selv?

Dette er på en 6910p testmaskin som skal fra XP og over på Win7.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Driveguard er det ENESTE jeg ikke får til enda.

3D Driveguard støtter ikke installasjon under NT-Auth 'System', så om HP ikke endrer noe i installeren snart, så får driveguard bare utebli..

Venter i spenning på at HP skal gjøre noe med dette, så vi får se!

Lenke til kommentar

Er noe kødd med 3D driverguard ved installasjon via SCCM på 64bit Win7. Fungerer helt fint på 32bit her. Har lest andre med akkurat samme problem på blant annet Microsoft sine forum.

Vi har kjøpt 3500 HP maskiner som snart skal installerer ved bruk av SCCM, og 3D driverguard er det eneste som ikke funker nå i 64bit Win7. Men vi kan heller ikke bare droppe den da erfaringer fra tidligere er at den hjelper stort på å minske antall hd kræsj.

Lenke til kommentar

Er noe kødd med 3D driverguard ved installasjon via SCCM på 64bit Win7. Fungerer helt fint på 32bit her. Har lest andre med akkurat samme problem på blant annet Microsoft sine forum.

Vi har kjøpt 3500 HP maskiner som snart skal installerer ved bruk av SCCM, og 3D driverguard er det eneste som ikke funker nå i 64bit Win7. Men vi kan heller ikke bare droppe den da erfaringer fra tidligere er at den hjelper stort på å minske antall hd kræsj.

Det er akkurat det jeg har kommet frem til også.

Hatt diskusjoner oppe på både technet og windowsnoob forum.

Kjører alle våre kompatible maskiner med SCCM, Win7 x64 Enterprise.

Har en TS som query på modell/type om den skal ha HP software o.l

Fryktelig irriterende at driveguard er det eneste vi må installere manuelt...

For som du sier, så er Driveguard veldig effektivt når maskiner blir håndtert av folk som ikke tenker over disken sin ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Driveguard er det ENESTE jeg ikke får til enda.

3D Driveguard støtter ikke installasjon under NT-Auth 'System', så om HP ikke endrer noe i installeren snart, så får driveguard bare utebli..

Venter i spenning på at HP skal gjøre noe med dette, så vi får se!

Dersom problemet er brukeren installasjonen blir kjørt som, hvorfor ikke bare endre dette? Kjøre som lokal admin f.eks.?

Lenke til kommentar

En TS kjører i NT-Auth System uansett hva man gjør.

Det er ikke lenger et valg man har i SCCM (Kontra SMS? som er tidligere versjon).

Skal man kjøre det som lokaladmin eller lignende, må man i tillegg ha et script som logger inn for å utføre install og så logge ut igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...