Gå til innhold

Støysvak vifte

Broseen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
anbefaler papst 12dB kanskje...

En Papst 12 db er neppe tilstrekkelig på den ribba han har.

Du kan sjekke f.eks Silent Twin hos www.microplex.no, den er veldig stillegående, men egner seg ikke spesielt bra til overklokking.

Lenke til kommentar

Takk, blir nok en Silent Twin da. Hvor rask prosessor kan den brukes på egentlig? Har msi K7T hovedkort, så da bør jeg vel ta en titt før jeg kjøper, sto jo en advarsel der.

Et spørsmål til. Pc`n står i et skap (blir svært varm, døra oppe så klart) Tenkte jeg kunne skru på sidedekslet igjen om jeg fikk en vifte inne i kabinettet. Skapet er trangt så det beste ville være om jeg lagde hull i fronten og sette inn en fanduct. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette (helst norske nettsider) og trenger jeg spes vifte som passer i enden på røret da?

Lenke til kommentar

zalman kjøler er da et must :wink:

her zalman 6000cu og det er stille saker det, gremmer meg over den bråkete skjermkortviften :cry: må kjøpe zalman zn 800 eller hva det heter, men pass på å ikke få en al kjøler fra zalman siden aluminium ikke kjøler så godt

Lenke til kommentar

Det vil ikke fungere tror jeg, har sidedekselet av og døra åpen, likevel blir det voldsomt varmt. Trodde man måtte ha en sånn "rund" vifte i fanduct`n, men da kjøper jeg en papst da. :p Poenget med fanduct er vel å suge inn kald luft, ikke blåse ut varm?

Lenke til kommentar

njaa, det har jo blitt diskutert en del om hva som er viktigst av de to, og min mening er at begge er like viktige, dvs få en konstant gjennomstrømning, sånn at en vifte blåser inn kald luft, den kjøler ned luften inni kabinettet, samtidig som den blir oppvarma, og dermed en vifte til som blåser den ut igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...