Gå til innhold

HDD fungerer ikke lenger, mistet mye data?

Anbefalte innlegg

ok, sendte mail til Amentio i går kveld, har ikke hørt noe enda. Som sagt så er jeg inne i Windows nå, men har fått en melding fra Windows om feil på HDD. Holder på å kopiere trådløst over til bærbar nå. Tror jeg dropper å ta backup av filmer etc, er jo egentlig ikke noe å samle på etter at det er sett. Og til musikk så bruker jeg Spotify og Wimp.

Kan jeg reklamere på disken hos min lokale dataforhandler (ps.no), eller må det gå igjennom Amentio? De er vel ikke akkurat beryktet for god kundeservice der oppe i Trondheim...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamasjon går via stedet du har kjøpt det, i ditt tilfelle Amentio, bare ikke bland garanti og reklamasjon.

Ellers kan du sjekke hos produsenten (med serienummer) om du har garanti.

I så fall kan du ta den hos uansett hvem som selger produktet, for dem skal det være likegyldig mener jeg da de får uansett dekket sine utgifter så lenge det er en klar garantisak.

Lenke til kommentar

Måtte visst ta det via Amentio selv om det er 3 års garanti, hadde visst noe med import å gjøre, kontra å gå via Samsung Norge.

De måtte også ha serienummeret, noen som vet om et program som kan fiske ut det? Prøvde PC Wizard, men det gav meg to forskjellige nr. for hver partisjon, og ingen av dem liknet på et typisk Samsung serienr...

Lenke til kommentar

Måtte visst ta det via Amentio selv om det er 3 års garanti, hadde visst noe med import å gjøre, kontra å gå via Samsung Norge.

De måtte også ha serienummeret, noen som vet om et program som kan fiske ut det? Prøvde PC Wizard, men det gav meg to forskjellige nr. for hver partisjon, og ingen av dem liknet på et typisk Samsung serienr...

Serienummeret står vel skrevet utenpå disken, men hvis du absolutt skal ha det via SW kan du jo sjekke Samsungs support-sider og de hva de har av support-SW som kan brukes bl.a. til sånne ting. (Jeg har ikke vært der på årevis, så jeg vet ikke hva de tilbyr nå.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...