ChristR Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hva med å velge med hjertet? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21033575 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hva med å velge med hjertet? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21033575 Solgt... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Hehe jo artig de bilene der Kunne tenkt meg en sånn men dog vanskeligere å skaffe deler billig, og ikke akkurat de mest driftsikre bilene Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Corsa med 1.4 og 90hk drar jo veldig godt grunnet lave vekten. Og nyere Nissan Micra drar jo også meget godt til å se ut som en kjørende bamse. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg er usikker på hva det menen med å "sparke godt fra" her i tråden... men jeg kjørte en 2000mod. fiesta (1.4?) i fjord sommer og denne sparket ikke akkurat "godt fra" for å si det mildt... Mulig vi har forskjellige meninger om hva man legger i "sparke godt fra", men JEG synes vertfall det er latterlig og si at en Fiesta av eldre årgang sparker godt fra. Fiestaen jeg kjørte gikk helt greit til å være en Fiesta. Ikke noe mer. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Det jeg mener er at den skal iallefall klare å skape litt kjøreglede. Forventer såklart ikke samme drag og fart i en liten pendlerbil med under 100 hester som jeg har i bmwen nå Men tenker da på at blant annet fiesta og micra ble levert med 1 liter 3 sylindret på rundt 50 hester, og det går rett og slett for dårlig. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det jeg mener er at den skal iallefall klare å skape litt kjøreglede. Forventer såklart ikke samme drag og fart i en liten pendlerbil med under 100 hester som jeg har i bmwen nå Men tenker da på at blant annet fiesta og micra ble levert med 1 liter 3 sylindret på rundt 50 hester, og det går rett og slett for dårlig. Da har vi nok litt forskjellig oppfattning av "sparke godt ifra". For Fiesta'en jeg kjørte var det ikke mye kjøreglede i... Det skal være sikkert. Den gikk like dårlig som en hvilken som helst annen "vanlig" bil. Jeg synes til og med det er på grensen og si at bilen jeg har bestillt "sparker godt fra". (2010 Audi A4 2.0T 180HK'er) Denne skal gjøre 0-100 på rundt 8sek. og det synes jeg vel er greit, men overhodet ikke noen muskelbil som "sparker godt fra" Den går bra og forbikjøringer kan taes lett. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Ja nå har vi kanskje det, men jeg syns iallefall at lav vekt(rundt 900 kg) og 116 hester sparker litt ifra jeg da. Men nok om det... Skal se på den bmwen i dag Håper det kjøpet går fint, for får muligens solgt bmwen nå Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Vil påstå at Ford Fiesta 1.4 Zetec (90HK) drar rimelig greit ja. Bilen veier 975KG og jeg er relativt lett. Dette ville vært det samme som 150HK i en A4, med andre ord helt greit. Sparke godt i fra må du opp i rundt 180HK/tonn... Edit: Veier ikke E30 318i rundt 1100kg? Endret 24. februar 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 En splitter ny Fiesta 1.6 med 90HK'ers TDI gjør ifg. brosjyren 0-100km/t på 11.9sek. med en toppfart på 175km/t. En 120HK'ers bensiner gjør 0-100km/t på 9.9sek. med en toppfart på 193km/t. Sistnevnte er kanskje ikke så ille, men dette er på ingen måte tall som som imponerer veldig. Jeg hadde en 1997mod. VW Polo Sport 16V med 1.4 100HK'er under panseret, som skulle være sportmodellen til Polo. Den gikk jo greit og kanskje LITT kjappere enn en standard familiebil, men frisk i frasparket var den aldri. Fabrikktallene mener jeg var 0-100km/t på 9.7 sek. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 e30 318 bruker rundt 0,6-0,7 på milen Og den er faktisk mindre og lettere en en civic Veier uten fører: 915 kg.. 3 serie er jo pitteliten Det laveste oppgitte forbruket jeg har funnet på en E30 318i er 0,81 liter på mila, samt vekt på over tonnet. Aldern tatt i betraktning, og at man må være forsiktig med foten for å få det forbruket, så ender du nok fort opp med litern på mila. 3-serie er jo ikke så liten da. Fiestaen er jo mindre. Jeg ville mye heller kjøpt en langt mer moderne og tryggere Fiesta fra slutten av 90-tallet framfor en gammel og sliten BMW. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Til summen trådstarter skriver, så ville heller ikke jeg kjøpt en BMW. Da ville jeg kanskje gått for en Fiesta eller kanskje en enda mindre bil (hvis plassen ikke er viktig). Men skal man bruke 100.000+ så ville jeg helt klart valgt en BMW/Audi/Mercedes. BMW 1-serie er jo flotte biler, men disse er jo langt over budsjettet det her snakkes om... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Fiesta MK4 1.4 Zetec gjør 0-100 på 9.6 sek. Den nye Fiestaen er rundt 200kg tyngre, og deretter tregere. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Ble ikke noe av bmwen, pga den ble solgt (muligens iallefall). Alder er jo ikke noe problem for meg. Altså 1 liter milen ser jeg på som relativt lite. I vognkortet på bmwen sto det iallefall 975 med fører Men ser litt på mk4 ja, men de er som oftest noe gale med til +/- 15 lapper. Ulyd i motor og rust. Vis noen finner et fint eksemplar til salgs i hordaland så hadde jo det vært flott. Om det er ting som er gale så gjør det meg ikke noe, da jeg fikser det billig selv. Så lenge det ikke er rust eller ulyder fra motor (gidder ikke demontere halve motoren for å bytte veivlageret pga det lager ulyder). Grunnen til at jeg ville ha bmwen var fordi det er en mye bedre bil å kjøre enn en fiesta, med tilnærmet perfekt vektfordelig og trekk på bakhjulene. Men begynner å renne litt ut av tid pga bilen min kanskje er solgt i helgen.. hehe.. Takk for all hjelp hittil iallefall ! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Fiesta, ihvertfall de siste generasjonene, er da kjent for klasseledende kjøreegenskaper. Det er vel ikke av de bilene med mest feil heller, og jeg tviler sterkt på at gjennomsnitts Fiestaen er hardere kjørt enn en gammel BMW. Rimeligere forsikring er det også. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Ja vet det, syns de er litt gøy å kjøre. Får se når han med fiestaen kommer hjem fra nordsjøen så blir det kanskje den. Liker godt utseendet på de gamle fiestaene også http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20954761 Der er den jeg har tenkt på Lenke til kommentar
spindle Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg synes til og med det er på grensen og si at bilen jeg har bestillt "sparker godt fra". (2010 Audi A4 2.0T 180HK'er) Hei! Kanskje du bare skal skrive i signaturen at du har kjøpt deg ny bil, så slipper du å nevne det i samtlige tråder på bilforumet? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Jeg synes til og med det er på grensen og si at bilen jeg har bestillt "sparker godt fra". (2010 Audi A4 2.0T 180HK'er) Hei! Kanskje du bare skal skrive i signaturen at du har kjøpt deg ny bil, så slipper du å nevne det i samtlige tråder på bilforumet? Kunne ikke vært mer enig... Endret 25. februar 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg synes til og med det er på grensen og si at bilen jeg har bestillt "sparker godt fra". (2010 Audi A4 2.0T 180HK'er) Hei! Kanskje du bare skal skrive i signaturen at du har kjøpt deg ny bil, så slipper du å nevne det i samtlige tråder på bilforumet? Kunne ikke vært mer enig... Skal selfølgelig gjøre det... Men skriver jeg det i signaturen, så vil jo vertfall opplysningen om ny bil komme i samtlige tråder Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Kan lett anbefale MK4-Fiestaene. Snertne biler som er gode å kjøre. Harde seter er vel det største minuset etter mitt skjønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå