Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig, liten pendlerbil som gjerne sparker litt ifra!

Effectiv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på hva det menen med å "sparke godt fra" her i tråden... men jeg kjørte en 2000mod. fiesta (1.4?) i fjord sommer og denne sparket ikke akkurat "godt fra" for å si det mildt...

Mulig vi har forskjellige meninger om hva man legger i "sparke godt fra", men JEG synes vertfall det er latterlig og si at en Fiesta av eldre årgang sparker godt fra.

Fiestaen jeg kjørte gikk helt greit til å være en Fiesta. Ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at den skal iallefall klare å skape litt kjøreglede. Forventer såklart ikke samme drag og fart i en liten pendlerbil med under 100 hester som jeg har i bmwen nå ;) Men tenker da på at blant annet fiesta og micra ble levert med 1 liter 3 sylindret på rundt 50 hester, og det går rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at den skal iallefall klare å skape litt kjøreglede. Forventer såklart ikke samme drag og fart i en liten pendlerbil med under 100 hester som jeg har i bmwen nå ;) Men tenker da på at blant annet fiesta og micra ble levert med 1 liter 3 sylindret på rundt 50 hester, og det går rett og slett for dårlig.

Da har vi nok litt forskjellig oppfattning av "sparke godt ifra".

For Fiesta'en jeg kjørte var det ikke mye kjøreglede i... Det skal være sikkert.

Den gikk like dårlig som en hvilken som helst annen "vanlig" bil.

Jeg synes til og med det er på grensen og si at bilen jeg har bestillt "sparker godt fra". (2010 Audi A4 2.0T 180HK'er)

Denne skal gjøre 0-100 på rundt 8sek. og det synes jeg vel er greit, men overhodet ikke noen muskelbil som "sparker godt fra"

Den går bra og forbikjøringer kan taes lett.

Lenke til kommentar

Vil påstå at Ford Fiesta 1.4 Zetec (90HK) drar rimelig greit ja. Bilen veier 975KG og jeg er relativt lett. Dette ville vært det samme som 150HK i en A4, med andre ord helt greit.

Sparke godt i fra må du opp i rundt 180HK/tonn...

Edit: Veier ikke E30 318i rundt 1100kg?

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

En splitter ny Fiesta 1.6 med 90HK'ers TDI gjør ifg. brosjyren 0-100km/t på 11.9sek. med en toppfart på 175km/t.

En 120HK'ers bensiner gjør 0-100km/t på 9.9sek. med en toppfart på 193km/t.

Sistnevnte er kanskje ikke så ille, men dette er på ingen måte tall som som imponerer veldig.

Jeg hadde en 1997mod. VW Polo Sport 16V med 1.4 100HK'er under panseret, som skulle være sportmodellen til Polo.

Den gikk jo greit og kanskje LITT kjappere enn en standard familiebil, men frisk i frasparket var den aldri. Fabrikktallene mener jeg var 0-100km/t på 9.7 sek.

Lenke til kommentar

e30 318 bruker rundt 0,6-0,7 på milen ;) Og den er faktisk mindre og lettere en en civic ;) Veier uten fører: 915 kg.. :p

3 serie er jo pitteliten :p

Det laveste oppgitte forbruket jeg har funnet på en E30 318i er 0,81 liter på mila, samt vekt på over tonnet. Aldern tatt i betraktning, og at man må være forsiktig med foten for å få det forbruket, så ender du nok fort opp med litern på mila. 3-serie er jo ikke så liten da. Fiestaen er jo mindre. Jeg ville mye heller kjøpt en langt mer moderne og tryggere Fiesta fra slutten av 90-tallet framfor en gammel og sliten BMW.

Lenke til kommentar

Til summen trådstarter skriver, så ville heller ikke jeg kjøpt en BMW.

Da ville jeg kanskje gått for en Fiesta eller kanskje en enda mindre bil (hvis plassen ikke er viktig).

Men skal man bruke 100.000+ så ville jeg helt klart valgt en BMW/Audi/Mercedes.

BMW 1-serie er jo flotte biler, men disse er jo langt over budsjettet det her snakkes om...

Lenke til kommentar

Ble ikke noe av bmwen, pga den ble solgt (muligens iallefall). Alder er jo ikke noe problem for meg. Altså 1 liter milen ser jeg på som relativt lite. I vognkortet på bmwen sto det iallefall 975 med fører ;) Men ser litt på mk4 ja, men de er som oftest noe gale med til +/- 15 lapper. Ulyd i motor og rust. Vis noen finner et fint eksemplar til salgs i hordaland så hadde jo det vært flott. Om det er ting som er gale så gjør det meg ikke noe, da jeg fikser det billig selv. Så lenge det ikke er rust eller ulyder fra motor (gidder ikke demontere halve motoren for å bytte veivlageret pga det lager ulyder).

Grunnen til at jeg ville ha bmwen var fordi det er en mye bedre bil å kjøre enn en fiesta, med tilnærmet perfekt vektfordelig og trekk på bakhjulene.

Men begynner å renne litt ut av tid pga bilen min kanskje er solgt i helgen.. :p hehe..

Takk for all hjelp hittil iallefall ! :D

Lenke til kommentar

Jeg synes til og med det er på grensen og si at bilen jeg har bestillt "sparker godt fra". (2010 Audi A4 2.0T 180HK'er)

Hei! Kanskje du bare skal skrive i signaturen at du har kjøpt deg ny bil, så slipper du å nevne det i samtlige tråder på bilforumet? :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei! Kanskje du bare skal skrive i signaturen at du har kjøpt deg ny bil, så slipper du å nevne det i samtlige tråder på bilforumet? :thumbup:

Kunne ikke vært mer enig...

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig...

Skal selfølgelig gjøre det...

Men skriver jeg det i signaturen, så vil jo vertfall opplysningen om ny bil komme i samtlige tråder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...