Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig, liten pendlerbil som gjerne sparker litt ifra!

Effectiv

Anbefalte innlegg

Heihei!

Det viser seg sånn nå at jeg må selge bmwen til fordel for noe som bruker mindre bensin.

Har sett litt på Ford fiesta da jeg har god erfaring med de, og har funnet en som virker interresant. 89 modell med 1.4 og 130 000 på telleren. Eu ok ut august 2011.

Noen som har noen andre tips? Bør bruke under literen på milen, helst mindre en dette også da jeg som student sliter med bensinutgiftene :p

Mvh Julian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maks 20k.. Da må du bare ta den beste du finner med best servicehistorikk.. Ikke store greiene du kan få for det, som du sier "sparker i fra". Fiesta er en fin bil det. Men så veldig sprek er den vel ikke. Tror den sperrer ved 140 km/t også. Må så lenge du bare skal pendle med den og ikke kjøre noe utenlands funker jo det fint det;)

Lenke til kommentar

Hehe er toppfart på rundt 140/150 ja. Er jo ganske god futt i de faktisk. Har kjørt fiesta 1.25 16v ganske mye, skikkelig artig bil ;) Er ikke noe problem at ting går gale med bilen, da jeg fikser alt selv og får deler til innkjøpspris. Ingen andre tips til småbiler? :p Jeg er vel ikke alene i verden om å kjøpe sånne biler :p

Lenke til kommentar

Maks 20k.. Da må du bare ta den beste du finner med best servicehistorikk.. Ikke store greiene du kan få for det, som du sier "sparker i fra". Fiesta er en fin bil det. Men så veldig sprek er den vel ikke. Tror den sperrer ved 140 km/t også. Må så lenge du bare skal pendle med den og ikke kjøre noe utenlands funker jo det fint det;)

Ford Fiesta 1.4 kan du få for 20k dersom du er heldig. Den sperrer ikke på 140km/t. Har selv hatt den oppe i 160km/t. Også har du jo Ford Puma 125HK, men den blir nok vanskelig å få til den prisen du er ute etter.

Edit: Snakker her om MK4 :)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Får alle bildeler til innkjøpspris ;) hehe.

Tenkte den her jeg: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20954761

Nærmt meg og virker som et rimelig ok kjøp. Har snakket mye med selger og skal ta en titt på den snarest ;) takk for tips, og kom gjerne med flere! Astra blir litt for stort for meg, dessuten syns jeg de ser for "råner"-ish :p

Fant også ut at fiesta mk3 kan leveres med 1.6 turbomotor på 130 hk :D Den skal nok kjøpes inn når jeg har bedre råd ;)

Lenke til kommentar

hehe jepp, men skal jo være bensingjerrig også :)

Tror ikke den er noe mer bensingjerrig den der enn 97 Fiesta 1.4. Min går på 0.6L/mil med blandet kjøring :)

Denne har mer gamp og mindre motorvolum, så vil tro den bruker mindre bensin...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20370453

Edit: Men så er det jo et annet aspekt i det, du får mye bensin for 8-10k.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

En nyere Fiesta med en mer moderne motor er nok mer bensingjerrig enn de gamle, som også ikke har elektronisk innsprøytning? For ikke å glemme økt trafikksikkerhet og bedre kjøreegenskaper også. Hadde en 2003 Fiesta 1.4 (80hk), og den gikk helt greit. Ikke noe spesielt fraspark akkurat.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Kjøp en Honda Civic fra 90-tallet da, da får du en bil som kan sparke godt i ifra;) 1,6 liters motor på et tonn bil, + vtec motor. Gir deg 125 hester som kan virke som 200 når turtallet drar og drar deg til 8000 omdreininger. Og det er ikke det beste. Punktet den drar hardest er på 3000 o/m og videre :D

Endret av bluechamp
Lenke til kommentar

Hehe, takk for tipset men civic er ikke noe for meg. Det er no-no bil for meg pga de alltid er ungdomskjørt, dårlig vedlikeholdt og det er rust fra dag 1 :p Joda såklart bruker eldre fiesta litt mer, men den bruker bare 0.6-0,7 på blandet. Har forresten funnet enda en bil. En bmw 318i e30. En venn av meg som selger. Skal ta en titt på den i dag :) Skal bli godt å gå fra 2 liter + milen til 0,7 liter milen :p Lei av 2.5rekkesekser, til tross for herlig lyd og sykt drag. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...