Bruno Mars Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei, slik jeg skjønner det så skal det være innebygd støtte i NetBeans en UML klasse- digram generator. Hvordan får man den fram? Har nyeste versjon. Søkte litt på nettet og om jeg ikke skjønte det feil så skulle det ligge under plugins men jeg fant ingenting blant de som var installert eller de som kunne lastes ned... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Etter det jeg har forstått, så har det ikke skjedd noen utvikling på UML plugin-en på en stund, så den støttes ikke lenger. Men det finnes et alternativ her. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 UML støtte er implementert i Netbeans via UML plugin-en. Bruker Netbeans 6.7.1, gikk til Tools -> Plugins -> Available Plugins, søkte på UML og Installerte plugin-en. Så gikk jeg til et prosjekt og valgte reverse engineering. Da får du opp muligheten til å lage et nytt UML prosjekt (Er ikke helt som Visual Studio). Der kan du lage nye diagrammer osv. Har ikke satt meg helt inn i det, men brukte det til dokumentasjon til et skoleprosjekt i fjor, så det skal jo virke. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Da har den nok forsvunnet fra og med 6.8- versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå