pine Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Her er dealen. Har en windows maskin. Bor i et studentbolig. I mitt rom fungerer maskina dønnstabilt, men på rommet til naboen, rommet som er på andre enden av gangen, ca 15 meter unna er oppetid max 2 timer. Noen som kan fortelle meg hva faen skjer. Jeg tror det har noe med strømmen å gjøre, er det mulig at forskjell i spenninga fororsaker at maskina fryser. Noe jeg kan gjøre for å stoppe det. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det har ikke no med tempratur forskjeller i de to romma da... at det rett og slet blir for varmt for pcen på det ene rommet.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Blir ren synsing, men kan ha med at spenningen er andreledes. At din PSU jobber best med den hos deg, og dårligere hos de andre. En annen ting er om det kanjse er spenningshopp der som ikke du har. Kan forresten lite om strøm, spenning o.l (ikke mer en jeg lærte på naturfag grunnkurs), så blir ren gjetting. En annen ting er om det kansje er noen elektromagnetiske felt der som forsytrer? Forresten, vet du om det er samme sak med andre pc'er? Har de pc på de andre rommene, er de ustabiel, og blir de stabile av å komme inn til deg? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hehe, merkelig! Ta å sjekk om det er noe temperaturforskjell, mål fuktighet osv. Ellers kan det være at det er dårlig kontakt et sted i rommet hans. Kanskje det er stikkontakten osv.... prøv i en annen stikkontakt. Funker ikke dette så ville jeg målt speningen i veggen og funnet ut om den gir ut 230V! Lenke til kommentar
pine Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Brukte en fordeler å koble til 2 maskiner og en switch til samme strømmutaket. Det funker ganske dårlig. Skal kjøpe en lengre kabel i morgen og prøve en annen uttak. Håper det funker. Har ingenting med temp å gjøre, cpu idler på 38 grader uansett rom. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 er strømuttakene på samme kurs? har du prøvd å bruker en UPS for å se om den hjør det mer stabil (utelukker spenningsfall etc.) Lenke til kommentar
pine Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 UPS blir vel i dyreste laget det Skal helst nøye meg med en enkel og billig løsning. Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 har opplevd noe lignende.. hver gang jeg er hos en kompis og linker, klikker maskina mi mongo.. Hjemme er den fjellstabil, men hos han er det ett eller annet som feiler den.. Mulig at det er akkurat det strømuttaket hos han, mener jeg brukte et annet en gang og ikke opplevde noen ustabilheter.. Må jo ha noe med spenningen og gjøre, men jeg klarte ikke å se noe på asus probe.. Har du lignende programmer som overvåker spenniga på maskina de?? Hva sier de? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det er mest sansynlig at det har noe med spenningen å gjøre, Du kan prøve med et digitalt måleinstrument å måle spenningen å se om du får noen utslag. Ps . Det kan også hende at pc'n din har hjemlengsel Lenke til kommentar
pine Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Hehe det var første diagnosen dama til kameraten stillte. Fikkler litt i morgen med det Eventuelt legger et skjøtledning fra et annet sted, gangen f.eks eller no. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Spenningen kan ikke endre seg fra stikkontakt til stikkontakt sånn uten videre. Da må det være koplet inn en motstand, noe det garantert ikke er imellom to stikkontakter. Hvis man får problemer i en stikkontakt men ikke i en annen i samme rom/hus er det stor sannsynlighet at det er dårlig kontakt i stikkontakten. Enten mellon støpselet og stikkontakten eller mellom stikkontakten og forsyningsledingene. En annen ting kan være at hvis den ene kontakten er jordet og den andre ikke. Hvis dette er tilfellet så er det nok en jordfeil. Hvis begge er jordet og jorden er koplet til (det syndes i gamle anlegg) evt. at begge ikke er jordet skal ikke dette være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå