Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dodge Journey vs Hyundai Santa Fe

2new

Anbefalte innlegg

Ny bil skal lease om noen måneder og jeg går å lurer på om noen her har kjørt både Dodge Journey og Hyundai Santa Fe ?

For meg er kjørekomfort det viktigst, da jeg kjører ca 40.000 km i året.

Det som ikke betyr noe, er plass til folk og fe, da jeg skal ha varebil.

Bilen jeg velger vil også bestilles med automat.

Hva ville du valgt og hvorfor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må du ha en stor bil da?

Hvis jeg skulle velge en av disse hadde det blitt Santa Fe på grunn av firehjulsdrift. Har prøvesitti Journeyen og syns den virka veldig amerikansk, mye hardplast og generelt sett ganske billig innvending. Har ikke sitti inne i Santa Fe, som veit jo ikke hvordan den er i forhold.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Må ikke være så stor, bare den er stor nok til å registreres som varebil.

Kjører en Touran varebil i dag, men kommer ikke til å velge det igjen. Savner egentlig gamlebilen hver dag, en Chrysler Grand Voyager. Men den nye Voyager er for dyr :cry:

Kom gjerne med forslag til andre biler, bare den kan registrers som varebil og man sitter noe over bakken :thumbup:

Lenke til kommentar

Kia Sorrento 2010 så ikke så dum ut, skal sjekke med importøren om den kommer som varebil.

Får også håpe at den vil bli tilgjengelig med andre motorer, f.eks en 140-150 hk diesel (Ser Santa Fe gikk opp en del i pris, nå når de kom med 2010 modellen kun med 197 hk).

Lenke til kommentar

Får håpe det, poster her når jeg får svar fra importøren.

Men litt tilbake til Dodge Journey vs Hyundai Santa Fe. Noen som har erfaringer med disse, både positive og negativ sider.

Evt. andre biler jeg burde vurdere ?

Lenke til kommentar

Journey er en ganske sterk bil, 140 hk diesel.

Om du i tillegg får den med automatgir så har du en ypperlig bil, er ikke noe særlig med feil på disse siden mesteparten av teknologien Dodge bruker er tidligere utviklet i samarbeid med andre bilprodusenter. Motoren er fra VW, girkassen er fra Getrag, samme som sitter i Volvo og Ford (DSG-girkasse).

Journey er unektelig en kul bil i mine øyne, og du skiller deg litt ut med sånn.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19093217

Lenke til kommentar

Hvis man virkelig vil ha, så får man Journey med 4x4. Blir hinsides dyr da, siden man må gå for amerikansk utgave med 3,5l V6. :( Får også Santa Fe med 2WD, men igjen.. amerikansk utgave. :(

Personlig synes jeg Journey'en ser best ut, men Hyundai'en gir jo 5 års garanti da.. Men igjen så er Journey ganske mye billigere. Du må nok ut å teste begge gitt. :)

Lenke til kommentar

Svar fra Kia:

Kia Sorento blir lansert i slutten av mars, da som personbil med enten 5 eller 7-seter.

Vi har en bil til testing for varebil i disse dager, om det blir varebil eller ikke kan jeg ikke svare på nå. Hvis det blir varebil blir den nok ikke tilgjengelig før over sommeren.

I første omgang kommer Sorento med 2,2Crdi på 197 hk, men den kommer også med en 2,0Crdi på 150 hk til sommeren, men da kun med manuelt gir.

2WD er tilgjengelig, men markedet for SUV med 2WD i Norge er mikroskopisk. Vi har derfor valgt å ikke satse på denne modellen, ihvertfall ikke før det Norske markedet aksepterer SUV med 2WD.

Nettsidene våre vil være klare med Sorento mot slutten av mars. Personbilen er priset, og starter på 569.900,. med 2,2Crdi på 197hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...