Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fjerne fravær fra vitnemål

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Hei

Jeg går nå VG2 - Data & Elektronikk. Jeg har tilsammen i år og i fjor ganske høyt fravær. Men, hovedproblemet er at mye av fraværet er ført feil. Det er ført som enkelttimer i stedet for hele dager, noe som gjør at jeg nå har 25 timers enkeltfravær, mens det egentlig bare skal være 2 eller noe sånt. Dette er visstnok ikke mulig å forandre nå ettersom at det går for langt tilbake i tid.

Jeg har lest at det er mulig å søke om å få fjernet fravær fra vitnemålet. Stemmer dette? I såfall; hvordan kan man gjøre det? Hvem skal man kontakte?

Til neste år har jeg planer om å gå påbygning til generell studiekompetanse, så jeg vet egentlig ikke om fraværet jeg har til nå teller så mye? Hva skal gjøre etter det vet jeg enda ikke, men regner med å finne ut av det i løpet av skoleåret. :)

Freebird.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er knyttet opp mot its learning mener jeg å huske at du ikke har noen begrensning på hvor lang tid det kan ta før du forandrer på det. Og med its learning kan du gjøre dette selv.

Funker ikke dette, kan du starte med å kontakte avdelingsleder for elektro. H*n kan sansynligvis ordne opp i dette hvis h*n får lov. Hvis ikke, sender du en skriftlig klage til rektor. I denne klagen bør du (der du har mulighet til det) legge ved dokumentasjon på hvorfor du var borte disse dagene.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på videregående måtte vi følge med på fraværet vårt selv, og om vi fant noe feil, f.eks dager oppført som enkelttimer, måtte vi si ifra innen en periode på 6 (eller 8) uker, husker ikke nøyaktig.

Jeg fikk også fjernet mye fravær. Jeg viste da legeerklæring, da jeg har noen kroniske sykdommer som gir meg rett til å stryke fravær, og en oversikt over fraværet mitt der jeg hadde markert det jeg ville ha strøket, og det var ingen problem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...