Gå til innhold

Wimp lansert, men ikke gratis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes ikke utvalget er noe bedre enn Spotify, store navn som Led Zeppelin, Metallica, meste av Pink Floyd etc er jo å finne men man må kjøpe det så mister jo noe av poenget ved å betale 99.-kr per måned for å streame musikk når man møter kjøp nå som eneste alternativ. Savner også personlige favoritter som Rammstein, Flogging Molly etc.

Vil bruke det ut testperioden men for øyeblikket er det ikke noe som tilsier at jeg går fra Spotify til dette. Håpe mer åpner seg og at en iPhone app kommer med det første.

Lenke til kommentar

Har vært beta-bruker i litt over 6 måneder nå og må si meg enig i det mange andre her sier. Adobe Air fungerer veldig sluggish, mens android-applikasjonen fungerer bortimot perfekt.

Jeg har derimot et mer irriterende problem enn at applikasjonen reagerer treig, og det er at den slutter helt å spille/streame musikk etter at den har spilt ~5-6 låter fra spillelista.

Eneste måten jeg kan "løse" dette på er å restarte applikasjonen.

Noen andre med samme problem som har klart å løse dette?

Lenke til kommentar

Wimp har klient til android, den fungerer bedre enn desktopklienten, men mangler offlinesync som en viktig funksjon i forhold til spotify.

Derfor jeg sa "til klienten for android er på plass". Den er såvidt jeg vet i betatest fremdeles og ikke tilgjengelig på hjemmesiden.

http://www.getwimp.com/

Kan fint laste ned Android klienten her. Denne har vært tilgjengelig en stund nå.

Lenke til kommentar

http://www.getwimp.com/

Kan fint laste ned Android klienten her. Denne har vært tilgjengelig en stund nå.

Så sant så sant, den var bare ikke på market og var gjemt litt bort på siden til wimp. Trenger bare å gå til wimp.no med mobilen og da kommer det opp en link for å laste det ned.

Må si at android app'en er superb og kanskje et hakk eller to bedre enn spotify sin. Brukt et par timer i dag på å legge til 300 sanger i offline mode :p

Lenke til kommentar

Hvordan er lydkvaliteten kontra Spotify premium?

Ved å aktivere 'høy lydkvalitet' streamer Wimp 256 kbps AAC filer, så lydkvaliteten er ikke fullt så bra som Spotifys premium som bruker 320 kbps OGG filer.

Da er jo saken grei. Hva med å tilby samme kvalitet som man får over disk?

Lenke til kommentar

Syntes ikke utvalget er noe bedre enn Spotify, store navn som Led Zeppelin, Metallica, meste av Pink Floyd etc er jo å finne men man må kjøpe det så mister jo noe av poenget ved å betale 99.-kr per måned for å streame musikk når man møter kjøp nå som eneste alternativ. Savner også personlige favoritter som Rammstein, Flogging Molly etc.

Vil bruke det ut testperioden men for øyeblikket er det ikke noe som tilsier at jeg går fra Spotify til dette. Håpe mer åpner seg og at en iPhone app kommer med det første.

Pink Floyd er ikke streambart. Metallica er ikke streambart heller.

(Du kan kjøpe).

Og jeg savner Rammstein også. Men da skaffer man jo det seg via andre kanaler :evil:

Lenke til kommentar

Har nå prøvd Wimp litt. Men ble egentlig litt skuffet.

Grunnet til at jeg ville ha wimp er at jeg kunne høre på Metallica, Pink Floyd og andre artister som ikke finnes på Spotify (For å mimre litt). AC/DC fant jeg ikke i det hele tatt.

Men for å høre på de andre store, så må man kjøpe sanger og ikke streame dem. Da blir jo poenget litt borte. Kan jo likegodt ha spotify og kjøpe CD et annet sted da...

Ellers så virker Spotify bedre for min musikksjanger (går i techno, trance, hardstyle osv), men har ikke testet veldig mye enda der.

En annen ting med wimp er at det virker ikke som om de har satt på hvilken mix av sangen det er , når man har søkt opp en sang og får kanskje 5 like sanger, så må mange prøve seg frem.

Får gi den litt flere dager, men mye heller mot spotify.

Lenke til kommentar

For min del så er det alle playlistene som oppdateres jevnlig som gjør at det overgår Spotify.

Kult når det er øyafestival eller by:larm at det er playlister med samme tema. Alt fra 80-talls klassikere, til smoochie slow til vorspiel, osv. Spotify sin "Radio" er helt tragisk.

Lenke til kommentar

Urk... Grunnen til at jeg ikke betaler for Spotify er at 99kr måneden er mye mer enn jeg noen gang har brukt på CDer (som jeg da kan bruke resten av livet). Kjipt at heller ikke dette ble et aktuelt alternativ.

Ja, prisen for en og en halv øl på byn i måneden ruinerer de fleste av oss...

Lenke til kommentar

Urk... Grunnen til at jeg ikke betaler for Spotify er at 99kr måneden er mye mer enn jeg noen gang har brukt på CDer (som jeg da kan bruke resten av livet). Kjipt at heller ikke dette ble et aktuelt alternativ.

Da tipper jeg at grunnen til at du aldri har brukt så "mye" penger på musikk er at du har skaffet deg deg via andre gratis og ulovlige kanaler? Eventuellt at du ikke er spesiellt interessert i musikk i utgangspunktet?

WiMP og Spotify er for musikkglade flest et helt genialt konsept som gir tilgang til nærmest ubegrenset mengder musikk til en meget hyggelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...