Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverks problem Marvell Asus Extreme II

Anbefalte innlegg

Hei.

Problemet er som følger:

Har et Asus Rampage Extreme II hovedkort som har Marvell nettverk innebygd. Har lest en del negative omtaler om dette.

Starter maskinen som normalt og logger inn. Så står det at jeg ikke er koblet til noe som helst. At alt er ukjent (trekant med gult utropstegn i). Kameraten min har tilkobling til nett og surfer som bare det. Vi restarter ruteren og starter maskina på nytt, men det fungerer fortsatt ikke. Kamerat har nett.

Så avinstallerer jeg nettverksdriver å får kontakt med nett uten nøling. Synes dette var veldig rart. Så booter jeg maskina på nytt og får samme feilmelding som i start.

Går på Asus sine sider for support og laster ned nyeste drivere, og alt fungerer.

Booter maskina på nytt og får trekant med utropstegn IGJEN.

Altså:

Uansett om jeg har nyeste driver, standardriver eller null driver så får jeg ikke nett ved booting! Ingenting hjelper. Noen her som har mer peiling? Hjelp meg før jeg blir gal. Drittlei av avinstalleringer og installeringer ved oppstart så det holder :(

Har windows 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten akkurat samme driiit selv, begynner å bli lei. Jeg tror alt dette har noe med windows 7 å gjøre. Fordi jeg installerte det på både den stajonære og den bærbare, og samme problem på begge to... enten DNS server er feil, eller at den ikke finner noen feil

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkuratt slitt med mye av det samme.

Løsningen min ble å innstalere vista driverene til kortet.

En annen løsning kan være å sette statisk ip mot ruter.

Hvis du ser på forumet til asus vil du se at det er mange som har slitt med windows 7 og asus hovedkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...