Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan ta de riktige valgene og finne ut hvor landet ligger

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Over en lengre periode har jeg kjent en jente jeg liker veldig godt. Vi har mye til felles og når vi prater får vi god kontakt. Jeg skal ikke påstå vi er bestevenner men vi er (hva jeg selv mener) gode venner. Slik situasjonen er nå er jeg singel og jeg er ganske sikker på at hun er det også. Det beste er selvsagt å finne ut hvorvidt dette er riktig eller ikke men hvordan man best mulig skal få vite det vet jeg ikke. Vi har noen felles venner, så er det noen stor risiko om jeg spør en av dem hvordan statusen er? Den ene personen er en veldig god venn og jeg stoler fullt og helt på denne personen.

Da vi bor langt fra hverandre får jeg ikke tolket kroppsspråket. Så kommunikasjonen går over msn. Hun er ikke flink til å ta kontakt over msn, men tar jeg første steget kan vi prate sammen lenge. Noe som gjør meg usikker. Er hun bare glad i å prate eller er hun sjenert? Er det noen spesielle tegn eller signaler man bør se etter? Smilefjes kan jo tolkes på så mange måter. Pluss, i hvilken grad er det ok å ta det første steget? Er hun sjenert er det kanskje ikke så rart om jeg må pushe litt men er hun ikke interessert ønsker jeg ikke ødelegge noe mellom oss ved å trenge meg på.

Får jeg oppmerksomheten til noen vil jeg også gjerne stille et ekstra spørsmål istedet for å lage enda en tråd: Mine ferdigheter med det motsatte kjønn er heller dårlige. Spesiellt om jeg liker jenta. Det som gjør meg enda mer nervøs er om hun feks er lei seg, eller jeg ser hun ikke har det bra. Selvsagt vil jeg trøste og hjelpe men føler alltid jeg trenger meg på og at hun tror jeg gjør det for å utnytte henne. Er dette tanker jeg bør skrinlegge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig å tyde følelser og meninger over MSN. Det du heller skal prøve på er å få til flere møter, og tyd det derfra.

Folk er veldig forskjellige i bruk av smily når de skriver. Noen bruker altfor mange, mens andre bruker ingen. Så der trenger du nok ikke å tyde noe.

Å finne ut av om hun er singel er bare å snakke med en av de felles vennene. Det kan ikke gjøre noen skade i det hele tatt, og viser ikke noe annet enn interesse. Er du riktig heldig kan det ende med at hun får vite at du er intressert, og det er ingen negativ ting. :)

Når det kommer til tankene dine om at hun skal tro du utnytter henne, kan du bare screenlegge de med en gang. Det er absolutt lov til å trøste noen hvis de er lei seg. Det vil nok få flere negative konsekvenser hvis du ikke gjør det, enn hvis du gjør det.

Jeg tror du skal slutte å overanalysere alt til minste detalj, og heller bare kaste deg i det. :) Dating er en ekstremsport, og det er alltid faktorer som spiller inn som vil gjøre deg usikker. Men det er en del av gamet, og det er ikke så mye annet å gjøre enn å takle det når de kommer. Du vil ikke kunne klare å være 100% forberedt uansett. :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Møte personen er selvsagt det beste. Men ikke nødvendigvis alltid like enkelt. Jeg skal gjøre mitt ytterste selvsagt. Når det gjelder å møte personen så er mitt spørsmål om det er noen måte å gjøre det på en hverdagslig måte (i mangel av bedre ord) slik at det ikke føles som en date? Eller er det like greit å kalle en spade for en spade? Jeg har prøvd å være mer direkte i en lignende situasjon tidligere (med en annen jente) og det endte med at jeg dyttet personen vekk fra meg (ikke vellykket med andre ord).

Jeg håper virkelig du har rett i det du skriver. For er det noe jeg er redd for så er det at hun får vite om min interesse og hun ikke har samme ønsker/følelser som meg. Er det noen måte å vri seg ut av en slik situasjon da?

At jeg ofte overanalyserer alt er noe andre personer også har fortalt meg. Da med tanke på det motsatte kjønn. Når du sammenligner det med ekstremsport kan jeg ikke være mer enig. Hoppe i fallskjerm er mer fristende for å være ærlig. Du har helt sikkert rett i å si at man ikke kan være 100% forberedt. Jeg skal gjøre hva jeg kan for å følge dine råd og forandre min tankegang. Overanalysere kan helt sikkert føre med seg mer negative bivirkninger enn positive.

Takk for at du tok deg tid til å lese min post og hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å handle så det føles ut som en date når dere møtes, men aldri bruk ordet date. I det du nevner ordet date vil det sette en date-ramme rundt hele greia og da kan det fort bli veldig anstrengt og lite avslappende.

Men du skal absolutt handle så det blir som en date. :) Hele vitsen er jo at du skal få henne til å skjønne at du er intressert, og at hun da gir deg noen tilbakemeldinger.

Aldri fortell henne om din interesse, men vis henne det. Handlingen av å si det med ord ødelegger mye mer enn det vi gutta tror.

Hvis hun ikke er intressert, så er det ikke verdens undergang. Du kan trygt stå der med hevet hode rett og slett fordi du turte å prøve deg. Ingen vits i å prøve å vri seg unna den situasjonen. Men den skal du bare ta hvis den kommer. Ingen grunn til å bekymre seg for en situasjon du kanskje ikke havner i.

Uansett utfall så vil du vinne på det. Enten så er hun og intressert, og dere begynner romansen deres.. Eller så er hun ikke intressert, du får svar på det du lurer på, og du sitter igjen med følelsen av at du turte å ta sjangsen. Og den er absolutt bedre enn den følelsen du sitter med når du lurer på hva som skjer, og føler deg for feig til å ta sjangsen på å finne ut av det.

Det værste som kan skje.. Det ABSOLUTT værste som kan skje, er at du får svar på det du lurer på. :)

En absolutt win/win situasjon.

Lykke til videre. :)

Lenke til kommentar

Kloke ord. Slutte å overanalysere og gjøre dette mer komplisert enn det er er to ting jeg må få inn i hodet. Det er også sant at det værste som kan skje er at jeg får svar på det jeg lurer på. Det er bedre å ta sjansen og få avslag enn lure på hva som kunne ha skjedd.

Å behandle det som en date, uten å si det med ord skal jeg gjøre. Det er nok sant som du sier at det vil gjøre stemningen lettere. At det er bedre å vise sin interesse med handlinger istedet for ord er noe alle gutter burde bli fortalt. Jeg har selv lært dette på den harde måten. Spar slikt til senere. Hvis ikke den andre parten tar første steg.

Takk for enda en post med gode råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...