Gå til innhold

FFX and FFX-2 International vs FFX and FFX-2 vanlig

zlpw0ker

Anbefalte innlegg

har planer om og begynne på FFX og FFX-2 igjen etter jeg har runda ff7 og ff8 og ff13,så jeg lurer på hva som er forskjellen mellom ffx vanlig version or int versjon i eu.Er det flere bosser tilgjengelig,mer utstyr?.

Det eneste jeg vet er at man kan få talen på jp og sub på eng.og i ffx-2 at det er at sphere griddet er mer avansert enn vanlig versjon.

Noen som kan gi meg noen svar.Jeg har FFX og FFX-2 på vanlig og har spilt gjennom de.Men hvis noen vet hvor jeg kan kjøpe de.Jeg har 60gb ofc så jeg lurer også på om jeg bestiller fra play-asia.com int versjonen kan jeg få spilt de siden de NTSC format,men then again its 60gb og man skulle jo tru at 60gben tar PAL og NTSC,noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I X-2 International er det hvertfall to nye dress-spheres og et ekstra mission på slutten. Leser i tillegg på wikipedia om en mulighet til å fange utvalgte monstre og karakterer fra Final Fantasy X. Har selv ikke spilt International, så noe videre info utover det har jeg dessverre ikke.

International-utgaven av FF X har jeg heller ikke spilt, men jeg vet at den inneholder "Dark Aeons" og Penance-bossen som vi europere fikk allerede i vår vanlige utgave, men som Japan ikke fikk før med International. I tillegg har International som du sier en "Expert"-utgave av Sphere grid, som så vidt jeg har skjønt handler om at alle karakterene starter på midten.

Hva NTSC og PS3-spørsmålet angår så vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Forøvrig, når jeg tenker meg om så har jo den europeiske utgaven av FF X allerede expert-sphere grid, og jeg vil tro dette er det samme som Asia fikk i International. Så sånn sett så er det vel egentlig veldig liten forskjell på disse to, annet enn at du får japanske stemmer i International da.

Lenke til kommentar

International versjonene er hovedsakelig identisk med PAL versjonene. Kjøpte FFX International og tenkte jeg skulle få den "beste" utgaven, den har dog ikke japansk tale (noe som gjør den totalt uaktuell for meg).

PS3 er ikke sonefri på PS2 spill, så hvis du har en PAL PS3 har du ingen mulighet til å kjøre International versjonene på den.

Lenke til kommentar

"The Dark Aeons are optional super-bosses, which appear only in the International/PAL versions of the game, and not the NTSC version."

Kan virke som det ja. Som sagt så er det knapt nok noe forskjell på International og PAL versjonen bortsett fra at International versjonen har muligheten til å velge japansk tekst i menyer.

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...