Gå til innhold

Hvilket P4 Hovedkort?

Cool

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en P4 2,26 (northwood) og lurer på hvilket hovedkort jeg skal velge. Hk'et bør helst ha RAID, Gb Lan og usb 2.0.

Hvilket chipset er best til denne cpuen? i845,i865 eller i875

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke, kjøp Abit IC7 (i875P). Hvis ikke, holder Abit BH7 (i845PE) i massevis. Du kan klokke gangske bra med BH7 også, men anbefaler IC7 uansett, egentlig. Da har du et hovedkort som er mer fremtidsrettet.

IC7 har ikke LAN integrert, men IC7-G har en masse features som du vil like.

Lenke til kommentar

DET ER INGEN VITS I Å KJØPE ET I875P KORT(CANTERWOOD) HVIS MAN HAR EN CPU MED 533MHZ BUSS!

Den påstanden vil kanskje enkelte bestride, men jeg står fullt og helt ved den.

Doble ramkanaler vil gi en markant ytelsesøkning når det kommer til minnebåndsbredde, og er derfor ønskelig.

SIS 655 kort som sinxp 1394 fra Gigabyte er et bra valg hvis du har en 533mhz cpu.

Hadde selv dette kortet, og det hadde meget god ytelse med minnebåndsbredde helt opp i 3,9 GB.

Dette kortet fåes kjøpt hos eks.MPX for en 1300-1400 kroner.

Ellers kan jeg anbefale ASUS P4PE som også er et raskt og godt HK, dog med single minnekanaler.

Andre alt.kan være et springdale hk (i865pe)

Disse er billigere enn canterwood, og gir utrolig god ytelse.

Lenke til kommentar

Du kan bruke den på abit IC7 eller IC7-G. Supports Intel® Pentium® 4 Socket 478 processors with 800/533MHz FSB only (400MHz FSB not supported)

Du burde kjøpe et hovedkort basert på i875 eller i865 på grunn av at det er fremtids rettet. Det er ikke 845 brikkesettet.

Lenke til kommentar

Jepps.. Hadde Gigabyte med SIS655 og den var raskere en Canterwood med et 533FSB CPU..

Hvis du får tak i slikt HK brukt da bør du at kjøpte.. De selges veldig rimelig men hvis du skal kjøpte nytt HK kjøp 865PE eller 875P siden dem er klare for 800FSB og klare for Prescot neste hopp for P4. Bare tull at kjøpe nytt HK som ikke er 865PE eller 875..

Simon

Lenke til kommentar
Abit IC7, Gigabyte eller Tyan...

Hold deg unna MSI og Aopen.. Asus er sånn la la.. sender reviewere spesial HKer.. ikke den som du får når du bestiller.

Simon

ER ikke så helt enig med deg der, Msi er et meget bra kort ,har selv testet det mot asus og abit, valget kan du se under.

Lenke til kommentar
Abit IC7, Gigabyte eller Tyan...

Hold deg unna MSI og Aopen.. Asus er sånn la la.. sender reviewere spesial HKer.. ikke den som du får når du bestiller.

Simon

ER ikke så helt enig med deg der, Msi er et meget bra kort ,har selv testet d....

He-he...noen små erindringer fra en overentusiastisk overklokker, et MSI-kort og veldig mange mhz som ikke var reelle dukker opp i hodet mitt :lol:......

Lenke til kommentar

ER ikke så helt enig med deg der, Msi er et meget bra kort ,har selv testet det mot asus og abit, valget kan du se under.

Grunnen for at eg ikke vil ha msi er raid kontrolleren(Promise) og fordi at eg har lyst på abit. Av mine pc'er eg har byggd, har eg bare brukt abit. Har msi nå på grunn av at mitt abit bx133-raid tok kvelden. Bx6/ bh6/ bx133-raid be6. Husker ikke flerne i farten, jo noe aptiva greier som eg ikke husker navnet på.
Lenke til kommentar
Måtte bare skryte litt...

SiSoft Sandra 2003 Memory @ 6200+MB/s

Det tror jeg f**n meg ikke på før du legger ut en bench som bekrefter det! (Unnskyld ordbruken)!

Har et P4C800D akkurat nå, og greier 52044 mb/sec. 6200mb/sec virker for meg som ubegrunnet SKRYT!

No offense Hydrolift, men jeg tror det ikke før jeg får se det! (og da kommer jeg å rapper maskinen din! :D )

Lenke til kommentar
Sååå Hydrolift....

Har du ingen kommentarer til mine (krasse)uttalelser?

Hva skal jeg si...?

Jeg fikk.. 6256MB/s i SiSoft Sandra 2003...

Jeg vil ikke bli off topic men... Resultatet er sant...

Jeg er seriøs... Det blir for dumt å kødde om sånt...

Jeg er meget fornøyd... Men det koster også...

Jeg vet at det kan virke mistenksomt at noen kommer å skryter på seg slike resultater, men det er 100% sant.

Nok om det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...