paalel Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Er det noen som vet forskjell i støy på Noise control og Enermax? Synes det er mye støy på mitt nåværende Chieftech PSU og har tenkt å skifte (får brukt mitt nåværende PSU i et annet kabinett hvor PSU er for svak). Lenke til kommentar
munti Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Enermax er bare deilig :smile: Ikke noe brysom lyd i det hele, vil anta at lydnivået ligger rundt 20 db. Sats på Enermax, beste som fins innen PSU. Det mest geniale er at den har to vifter, den ene inni kabinettet står ovenfor prosessoren, og den suger ut den varme luften fra prosessoren og ellers kabinettet. Fins i to versjoner, og i flere wattstyrker, ligger på 350 til 500 watt eller noe slikt. En Whisperversjon har en motstandsregulator, som gjør den bare enda mer stille :smile: Bruker også en Enermax 80*80*25 på ribba, genialt. Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Eg har ikkje testa Enermax, men eg har ei Noise Control 300W. Det er eigentleg ei Enermax 350W som er modda litt ned i effekt. Og så har dei teke ut den eine vifta. Så eg vil tru at NC er den mest stillegåande, men på bekostning av effekten. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 trenger ikke kljøpe ny PSU pga. det, kjøp heller en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB jeg har et APOENHX08 kabinett (på størrelse med oslo plaza)byttet ut PSU viften med den, og live ble stille, i forhold til hva det var Lenke til kommentar
paalel Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Såvidt jeg forstår er viften som sitter i Chieftech-PSU'en temperatur-styrt. Dersom jeg skifter vifte til Enermax vil jeg vel miste den effekten, eller.......? Eller styres dette fra kontakten til hovedkortet (Epox 8KHA+)? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: paalel skrev (2002-02-05 12:22):Såvidt jeg forstår er viften som sitter i Chieftech-PSU'en temperatur-styrt. Dersom jeg skifter vifte til Enermax vil jeg vel miste den effekten, eller.......? Eller styres dette fra kontakten til hovedkortet (Epox 8KHA+)? Det vil vel ikke ha noe å si om du mister tempraturstyringen til vifta!? Enermax vifta kan du stille så lavt at du ikke hører den :smile: Men skal du absolutt ha vifta til å være tempraturstyrt så er det jo bare å koble den til på samme sted og med samme koblinger som den gamle :smile: Så kan du stille motstanden/hastigheten på vifta med medfølgende regulering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå