Gå til innhold

Importerings program med flere valg?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leiter etter et program som kan importere bildene for meg og legge dem i egne mapper for hver måned (Sånn som Nokia sitt bilde overførings program).

Har Nikon D3000 om dette har noe å si..

Programmene jeg har prøvd hittil har hatt en del valg, men ikke helt hva jeg leiter etter.

Om det også har mulighet for å endre bilde navn til datoen det er tatt f.eks så er jo dette også fint, men ikke noe krav.

 

Nokia sitt opplegg er som dette her..

\201001\01012010101.jpg

 

Noe som kunne vært bedre hadde f.eks vært \2010-01\01-01-2010(01).jpg f.eks..

 

Så, er det noen programmer som støtter dette?

Overfører som regel via kortleser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selv navngi mappene og filene i programmet som følger med D3000 slik du vil ha det.

 

Både mappestruktur, hva den skal baseres på feks dato, tekst eller en kombinasjon kan settes hver gang du laster fra kameraet. Jeg laster bildene via USB til PCn og har aldri brukt kortleser, så er litt usikker på hvordan det fungerer.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Mener jeg testa det som fulgte med på ene plata til kamera, men trur ikke jeg fant helt det jeg ville.. men får bare fortsette som jeg gjør nå.. importerer bildene, og sortere manuelt etter måned.

 

Litt tungvint, men funker ihvertfall.

 

Men da har jeg ihvertfall spurt om det finnes et lite og enkelt program som gjør jobben.

Lenke til kommentar

Nikon Transfere heter programmet som skal følge med.

Her kan du velge mappe, evt at det blir laget ny mappe ved hver nedlasting. Filene kan også omdøpes etter hvert som de lastes ned.

Filnavnet blir 2 delt (om du vil) hvod del en er fritt valg og del 2 er sekvensielt nummerering med så mange siffer du vil.

F.eks Per 01 eller 201002_00001.

Den kan også settes til å lagre kopi på en annen disk.

 

Nikon Transfere heter programmet som skal følge med.

Her kan du velge mappe, evt at det blir laget ny mappe ved hver nedlasting. Filene kan også omdøpes etter hvert som de lastes ned.

Filnavnet blir 2 delt (om du vil) hvod del en er fritt valg og del 2 er sekvensielt nummerering med så mange siffer du vil.

F.eks Per 01 eller 201002_00001.

Den kan også settes til å lagre kopi på en annen disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...