skidrow Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 har solgt den gammle daten og tenkte reinstalere vista før den forsvinner ut døra, setter in medfølgende dvd og starter på nytt, men ingen ting skjer. prøver f8-f10 og f12 med restart i mellom, men ingen ting hjelper. i f-10 får jeg noen få alternativer, men ingen som hjelper meg inn så jeg kan reinstalere. har søkt rundt på forumet men ikke funnet noe av nytte, så om noen har noen tips ville jeg blitt veldig glad:-) pål Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har du satt den til å boote fra cd/dvd først i bios. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Trykk F8 under oppstart som om livet ditt stod på det. Du får opp en melding hvor det står '' Choose startup device. '' Nummer 4 skal være IDE, velg IDE, så får du opp en skjerm hvor det står '' Press any key to boot from CD or DVD ... '' trykk en eller annen knapp, så starter innstallasjonen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Trykk F8 under oppstart som om livet ditt stod på det. Du får opp en melding hvor det står '' Choose startup device. '' Nummer 4 skal være IDE ... Her har du vel tatt utgangspunkt i hva som skjer på din PC, og gått ut fra at det er slik hos alle andre? Det er jo slett ikke tilfelle. Dette kan være helt meningsløst for mange. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 skal prøve på nytt i kveld, kommer tilbake med mer etter det. takker så langt:-) pål Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 ok, trøkkte f8 til fingeren knakk, og opp kom biosen, men ikke den vanlige hvor du kan velge oppstartsalternativ. prøvde lit forskelig og komm til sist på "reparere marskinen", da kom valgene opp som gjorde at alt kan slettes og legges inn på nytt. det sto også i samme vindu at fra nestegang dataen startes vil du kunne velge oppstartsalternativer. høres rart ut, men slik er det nå en gang... vel, takk for hjelpen:-) pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå