HurraGud Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Etter å ha fungert fint i lang tid, ville plutselig ikke bios finne sata diskene mine lenger. Jeg så til at alle kabler var ok, tok de ut og testa alle med en usb-enhet til en annen maskin, og alle er ok. Alle spinner opp. Jeg koblet til en gammel ide-disk, og bios fant den, og jeg fikk lagt inn XP. Oppdaterte bios med winflash, la inn hovedkort drivere, men nei. Den finner de ikke. Av og til finner den ene disken, og låser seg. Jeg er helt rådvill. Kan det være hovedkortet som er ødelagt? Merka når jeg tok ut diskene første gang at den ene sata-kontaken var blitt litt knekt i pluggen, men tror ikke det skulle ha noen stor betydning, har uansett kjøpt ny. Jeg bør uansett kanskje kjøpe nytt hovedkort da dette er ganske gammelt, dårlig, og billig. slik Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 La du inn Sata drivere i samme slengen? Mener at dette er en mulighet på de hovedkortene som ikke "har" det allerede. Lenke til kommentar
HurraGud Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg la inn de driverene som var i den "pakka" på nettsidene til produsenten. Regner med at de er inkludert der. Er også rart at dette skjedde helt plutselig. Kan det være noe slags form for virus? Installasjonscden jeg har har også sp3 inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå