sun360 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har en nokså gammel Creative brenner som har begynt å oppføre seg rart!! Det har seg slik at en kompis av meg ba meg nedlaste en del sanger som han ville ha på CD. Jeg nedlasta, konverterte og skulle begynne å brenne dem. Starta Nero (nyeste version!), valgte audio, valgte filene osv, og å begynte å brenne....Det starter fint og kommer til ca 3% da cd-rw rett og slett slår seg av. Jeg mener at den dør ut liksom, jeg må reboote for å få den startet opp igjen, for å ta ut Cd. Det som er pussig er at Pc'en min fortsetter å funke, alt er helt aktivt, men den begynner å lægge til jeg rebooter den. :-? Jeg har prøvd å brenne data, video...osv og alt det funker, men som sagt med en gang jeg prøver å brenne music så går det til helvete ( har så langt ødelagt 3 Cd'er) Har prøvd 3 programmer og mer eller mindre samme skjer (altså den slutter å funke), hva er gærnt?!? :x Dette handler om en Creative 8432E CD-RW brenner Jeg bruker Win XP, alle nyste drv, og patcher......osv Trenger hjelp det haster! Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Creative's brennere er ikke særlig holdbare. Hvor gammel er den? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Tja, 3-4 år kanskje, men jeg har ikke brukt den en god stund( til nå) Lenke til kommentar
picachu Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har du testet med XP sin egen brennefunksjon ? Bare dra filer til platen i utforskeren. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Japp! Den starter brenneinga ( tester integriteten, scanner gjennom og konverterer. Deretter brenner) Og Ca. Samme greia skjedde!! Ca. midt inn i sang 2 stoppa den og sa at den ikke kunne utføre arbeidet fordi det ikke var en cd i cd-rw ( eller noe sånt) og dermed var atter en cd vraka!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Kan tyde på defekt brenner. Du kan og prøve med å rense laseren + oppdatere firmware. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Har renset den 2 ganger nå! Oppdatere firmware'en tror jeg ikke hjelper (har allerede den neste!) Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Du kan trøste deg med at en ny cd-brenner er så å si gratis :wink: Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 jeg har totalt 126kr akkurat nå! :oops: Får ikke stipend før den 15. så......... Plus at det haster!! Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Prøvd forskjellige cd-r plater? jeg har vært borti noen cd-r som bare taklet "data-filer" (ikke musikk). Cd-r ene jeg hadde problemer med var; proformance (noe billig greier). Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Lar du Nero konvertere mp3-filene, eller bruker du et annet program ? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 jeg bruker : "dBpowerAMP Music Converter" og/eller "music master mp3 - Wave" . Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du kan spille sang nr.2 greit, etter at den er konvertert? Tenkte kanskje den kunne være korrupt. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 jeg har totalt 126kr akkurat nå! :oops: Får ikke stipend før den 15. så......... Plus at det haster!! Hvis du ikke har en skikkelig ordning eller ligger med noen i lånekassen så får du ikke stipend den 15. da det bare er stipend/lån i 10 av de 12 månedene i året. Rart problem though, høyst sansynlig er brenneren helt gåen slik at du må investere i ny. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg får spilt alle sangene, uten prob.!! Men ikke de på Cd'en! Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Sorry, men da er det nok bare å skifte brenner. Når økonomien tillater det da. :smile: Lenke til kommentar
Term Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 nr.1 les retningslinjene ang. posting nr.2 kjøp ny brenner. eller ikke konverter de før du går i nero. kjør på md mp3filene og la nero gjøre jobben. se om det funker. Jeg orker aldri konvertere de før jeg brenner Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Prøv å koble fra cd romen og la brenneren ha en IDE kabel for seg selv. Prøv å sett jumperen til Master eller Cable Select (prøv med begge settinger). Jeg hadde et snodig problem med en av mine brennere: Hvis det fantes en påskrudd mobiltelefon i huset, var jeg nesten garantert at brenneren stoppet å fungere i løpet av brenningen. Problemet forsvant etter en firmware oppgradering. -pg Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Hmmm snoodig problem du hadde før! Takk for alle tipsene, skal prøve ut de fleste i kveld! Forresten hva er gærnt med posten min? (til Term) Jeg har prøvd å la nero konvertere og samme tingen skjer uansett! Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 ser ikke ut til at noen av ideene slo ann! Har prøvd alle ide kombinasjoner, ingenting hjalp, men det var verdt et forsøk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå